loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ساکن خیابان ایران: مسایل و چالش های دینداری در جمهوری اسلامی

کتاب های سرو (مطالعات فرهنگ شیعی)

ناشر آرما

نویسنده محسن حسام مظاهری

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 142

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 78603 10003022
120,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، تمثیلی از موقعیت دینداران در ایران پساانقلابی است. دیندارانی که در وضعیتی دوگانه، همزمان هم از مواهب حکومت دینی برخوردار شده اند و هم با مصائب و چالش های اختصاصی زیست دینی در چنین حکومتی دست به گریبان اند.

در این کتاب کوشش شده است مختصرا و با رویکرد انتقادی به برخی مسایل و چالش هایی که دینداری و تشیع ایرانی، امروز و پس از گذشت چهاردهه از استقرار حکومت دینی با آنها مواجه است، پرداخته شود.

این کتاب مجموعه 12 مقاله و یادداشت با موضوع «تشیع و دینداری در جامعه معاصر» است، که پیشتر در فاصله سالهای 90 تا 96 در نشریات و شبکه های اجتماعی منتشر شده است و اکنون با ویرایش جدید بازنشر شده اند.

عناوین برخی از این مقالات عبارت است از: «تکثیرِ خیابان ایران: کلونی های دین داران و سیاستِ بقا»، «گشایش یا تنگنا: وضعیت متناقض دین داران در حکومت دینی»، «دینداری مردانه و زنانِ حاشیه نشین»، «تشیع مردمی و تشیع نخبگانی: از تقابل تا تعامل»، «مرجعیتِ مذهبیِ جمهوری اسلامی در کشاکش قم و تهران»؛ عناوین برخی از مقالات این کتاب است.
همچنین، «شمالِ مردانه ـ شمالِ زنانه: از البرز تا خزر»، «آخر الزمانِ شیعی و الاهیات سیاسی جمهوری اسلامی»، «گذار از وحدتِ مذهبی به تعایشِ اجتماعی: ضرورت صورت بندی جدید در مسأله تعامل شیعه/سنی» و «واقعیتِ شیعه بودن و اقتضائات هویتی» از دیگر مقالات این اثر می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما