loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جهانی شدن انقلاب اسلامی و پایان تاریخ

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده عباسعلی رهبر | مژگان بیگله

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 330

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 78607 10003022
29,000 27,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، ضمن تبیین معنا و مفهوم «جهانی شدن» می کوشد به نظرات مرتبط با آن بپردازد. نکته مهم در این کتاب آن است که انقلاب اسلامی در ایران زمینه های ظهور و برجسته شدن نظریه اصیل مهدویت و زنده شدن دوباره احکام انسانی و اسلامی را بار دیگر فراهم نمود.

تحقیق حاضر از لحاظ روش شناسی از نوع کیفی بوده و می کوشد به پرسش هایی از این قبیل پاسخ دهد که به راستی نظریه فراتاریخی انقلاب اسلامی ایران در مواجهه با نظریه های جهانی شدن و پایان تاریخ ماتریالیستی غرب دارای چه ویژگی هایی است؟ جهانی شدن ناظر بر چه مولفه هایی است؟ دین در عصر جهانی شدن چه جایگاهی دارد؟ و انقلاب اسلامی ایران چگونه با فضای جهانی شدن ارتباط برقرار کرده است؟

سازماندهی کتاب شامل پیشگفتار، چهار فصل و یک نتیجه گیری است. در فصل نخست چارچوب نظری و مفهومی مطرح می شود و فصل دوم به تحلیل رهیافت های مطرح شده درمورد انقلاب ها، نقش انقلاب اسلامی در تحول نظریه پردازی های معاصر و مبانی هستی شناسانه و معرف شناسانه انقلاب اسلامی می پردازد.
در فصل سوم کتاب نقش انقلاب اسلامی در احیای هویت اسلامی در عصر جهانی شدن بررسی شده است و در فصل چهارم و پایانی به مقایسه تطبیقی نظریات پایان تاریخ غرب و انقلاب اسلامی پرداخته شده است.

در بخشی از پیشگفتار این اثر می خوانیم: «تنها با پیدایی انقلاب اسلامی ایران دین با جهانی شدن تلاقی پیدا کرد؛ زیرا اسلام داعیه جهانی شدن دارد و این امر با ادعاهای مدرنیته به عنوان شیوه زندگی رو در روی یکدیگر قرار می گیرند. انقلاب اسلامی ایران با پشتوانه اسلام و ویژگی های جامعیت و جهان شمولی خود و دارا بودن آموزه هایی چون عقلانیت، اجتهاد، عدالت و قدرت اجتماعی بزرگی که آن را به یک دین کنشگر، فعال و عملگرا مبدل می سازد ظاهر گشت و اسلام با ویژگی های خاص فرازمان و فرامکان خود و ظهور رهبری کاریزماتیک از یک شیوه تفکر به شکل یک شیوه زندگی درآمد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما