loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سه سال ستیز مرجعیت شیعه در ایران (1343 - 1341)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده روح الله حسینیان

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 552

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 78628 10003022
300,000 285,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

رژیم شاه بعد از کودتای 28 مرداد، همواره فاصله ی خود را با مردم بشتر کرد و به قدرت آمریکا وابسته تر شد و در مدت کوتاهی به رژیمی مستبد و وابسته تبدیل گردید. مهرماه 1341 نقطه ی آغازین مبارزه ی مرجعیت شیعه با استبداد شاه و استعمار آمریکا بود. بعد از آن، تحریم رفراندوم انقلاب سفید، تحریم عید نوروز 1342، حمله به مدرسه ی فیضیه، دستگیری امام خمینی و قیام 15 خرداد، آزادی امام خمینی در 1343 و تشدید مبارزات ضدرژیم و سرانجام موضع صریح امام خمینی علیه تصویب قانون مصونیت مستشاران آمریکایی و تبعید معظم له، نقطه عطفی در مبارزات ضدسلطه و استبداد بود. در این کتاب سعی شده با استناد به اسناد و اطلاعات جدید، بازخوانی مجددی از سه سال ستیز مرجعیت شیعه با استبداد شاه و سلطه ی آمریکا ارائه شود. در این کتاب بسیاری از اشتباهات تاریخی مشهور این سه سال (43 ـ 41) بر مبنای اسناد، تصحیح شده، بعضی از باورهای رایج شده به چالش کشیده می شود. از دیگر امتیازات این کتاب این است که تمام ادعاهای آن مستند است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما