loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لبخندهای زمستانی: خاطرات رجبعلی طاهری

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده حسین کاوشی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 376

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

خاطرات رجبعلی طاهری در 9 فصل تنظیم شده است. فصل اول به تولد، تحصیلات و خانواده وی اختصاص دارد؛ فصل دوم شامل ورود او به عرصه سیاست و فعالیت در بستر نهضت ملی نفت است و فصل سوم وقایع دوران مهاجرت وی به تهران و حضور در مسجد هدایت و انجمن اسلامی دانشگاه‌ها را شامل می‌شود.

راوی در فصل چهارم، پنجم و ششم به فعالیت‌ها و مبارزات خود همگام با نهضت اسلامی پرداخته و وقایع مربوط به این دوره را روایت کرده است. مباحثی چون تبعید امام خمینی، سفر راوی به نجف و دیدار با امام، ماجرای دستگیری در سال 1348 و 1351، مقابله با سازمان منافقین و وقایع مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی از جمله موضوعات مطرح شده در این سه فصل است.

فصل هفتم و هشتم به بررسی وقایع و رخدادهای تاریخی در شیراز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد و راوی در این فصل خاطرات خود از تشکیل سپاه پاسداران استان فارس را روایت می‌کند. همچنین فعالیت منافقین در شیراز مبحث دیگری از این فصل است.

فصل نهم و پایانی کتاب با عنوان "انقلاب در مسیر تثبیت"، به بررسی و روایت وقایع تاریخی بعد از اولین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اختصاص دارد. وقایع سال‌ 60، اختلافات بنی‌صدر با خط امام، انفجار دفتر نخست‌وزیری و ... از جمله مباحث مطرح شده در این فصل است که راوی خاطرات خود از این وقایع را نقل می‌کند.

در صفحات پایانی کتاب نیز مجموعه‌ای از اسناد دست اول درباره مرحوم طاهری و تصاویر کمتر دیده شده از وی منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما