loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چه کسی بر جهان حکومت می کند؟

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده نوام چامسکی

مترجم حسین جعفری موحد

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 248

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 78675 10003022
75,000 67,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بی گمان پرسش مطرح شده در عنوان کتاب حاضر نمی تواند پاسخ ساده و روشنی داشته باشد؛ زیرا امور جهان برای امکان پاسخ به پرسش مذکور، به شدت متنوع و پیچیده است. اما در عین حال، تشخیص تنوع های بارز برای صورت بندی امور جهان و شناسایی بازیگران سرآمد و بانفوذتر دشوار نیست.

ایالات متحده در مقایسه با دیگر کشورهای حاضر در جنگ جهانی دوم، به دلیل دوری از مناطق درگیری، به قدرت هژمون در سطح جهان تبدیل شد. این امر سبب شده است در مسائلی نظیر مسئله ایران، آمریکای لاتین، مناقشات میان اسرائیل و فلسطین، مبارزه با تروریسم، سازمان های اقتصادی بین المللی، حقوق بشر و عدالت، جنگ هسته ای و تخریب محیط زیست به عنوان مسائل نهایی برای بقای تمدن بشری، حاکمیت گفتمان جهانی آمریکا حفظ شود.

سر فصل های این کتاب عبارت است از:

بازخوانی مسئولیت روشن فکران، اسناد شکنجه و فراموشی تاریخی، دست نامرئی قدرت، زوال آمریکا؛ علل و عوامل، آیا آمریکا ابرقدرت است، اسرائیل و فلسطین؛ گزینه های واقعی، «هیج چیز برای دیگران نیست» جنگ طبقاتی در آمریکا، ایالات متحده یک دولت تروریستی پیشرو است، آیا ایران بزرگترین تهدید برای صلح جهانی است؟ اربابان نوع بشر.
وارونه سازی ارزش ها، اهمیت حادثه یازده سپتامبر، پارادایم شکنجه، تروریست پروری، تهدید ایران و چین، سنجش زوال آمریکا، اسرائیل و فلسطین، از دست دادن چین و ویتنام، اسرائیل و حزب جمهوری خواه، بزرگترین تهدید، ابرقدرت دوم و نگاه به آینده، برخی از موضوعات این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما