loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طلوع فلسفه، هنر و معماری (درآمدی بر نقد فلسفه یونان و تأثیر آن بر هنر و معماری غرب)

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده نسیم اشرافی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 232

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

ارائه مبانی نظری جهت تصمیم سازی در حوزه هنر به صورت اعم و معماری و شهرسازی به صورت اخص، زمانی میسور خواهد بود که شناخت و معرفت در تمام جنبه های آن حوزه، مقرون به کمال باشد. تا زمانی که ماهیت و نوع شناخت مورد بررسی قرار نگیرد، تصمیم و تدبیر در همان حوزه عقیم می ماند.

امروزه کتب فراوانی در ارتباطس با تدوین اصول ، معیار و الگوهای غربیب و اسلامی در هنر، معماری و شهرسازی تدوین گشته است؛ اما چنین چه خاستگاه این اصول و معیارها از لحاظ نوع شناخت، به درستی تبیین نگردد، نظریه مطرح شده براساس آن اصول، ضمانت اجرا پیدا نخواهد کرد؛

لذا پژوهش حاضر سعی بر این دارد تا ریشه مبنایی آنچه را که معماری غرب نامیده می شود را در معرفت غرب بیابد و از آنجا که معرفت غرب در واقع همان خوانش های مختلف او از فلسفه یونان بستان بوده است، لذا مطالعه این تمدن می تواند بسیاری از جهت گیری های هنری و معماری گذشته و امروز غرب را مشخص نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما