loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معماری تیموری در خراسان

5 (1)

ناشر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی

نویسنده برنارد اوکین

مترجم علی آخشینی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 936

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در دنیای کنونی که انسانها در جستجوی آرامش حقیقی هستند، هنر معماری ذهن خستة آنان را از زندگی پرشتاب صنعتی و ماشینی دور می‌کند و اشتیاقشان را برای زیستن در فضایی آرام و دلپذیر بر می‌انگیزد. هنر معماری اصیل با روح زیبایی طلب ما ایرانیان عجین است.

برنارد اوکین، مؤلف اثر حاضر که خود استاد هنر و معماری در دانشگاه امریکایی قاهره است، میراث هنر معماری در عصر تیموریان را معرفی می کند؛ امروزه آثار ارزشمند این معماری در زندگی اجتماعی ایرانیان به چشم می‌خورد. وی موضوع معماری ایران و به ویژه بناهای خراسان بزرگ (خراسان کنونی و بخشی از افغانستان) را بررسی می‌کند و اطلاعات شایان توجهی نیز دربارة مصالح ساختمانی، روشهای ساختِ بنا و کارکرد بناهای تاریخی در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

در مجموع مطالب این کتاب الهام بخش ایرانیان در دورة معاصر است تا بتوانند با آگاهی از سنن معماری گذشته به فضای زندگی خود روح تازه ای بخشند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما