loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قسم به عصر: درآمدی بر آینده اندیشی تمدنی - مهدوی انقلاب اسلامی

ناشر کتاب جمکران

گردآورنده کتاب محمد خادمی شیرازی | سید مجید مطهری نژاد

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 274

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی با ادعای اینکه نگرش متفاوتی به انسان، جهان و سیاست دارد، پا به عرصه وجود گذاشت و با نفی این اندیشه حاکم بر دنیای مدرن که «خدا مرده است» و «دین افیون توده هاست» داعیه متفاوتی به صحنه آورد که می توان به نام دین قیام کرد، حکومت نمود و تمدن ساخت.
انقلاب اسلامی این کار را با تأکید بر عناصری همچون مهدویت شیعی و آموزه انتظار که از مهم ترین عناصر گفتمان اسلام شیعی به شمار می آید، انجام داد.

(از مقدمه کتاب قسم به عصر)

انتشارات کتاب جمکران به عنوان یک مؤسسه انتشاراتی - پژوهشی در چند سال اخیر در حوزه مهدویت نشست های علمی و تخصصی برگزار کرده است. در این نشست ها از حضور اندیشمندان و پژوهشگران زبده و سرشناس بهره برده شده است و از رهگذر این نشست ها به آورده های پژوهشی چشم گیری دست یافته است. دستاوردهای علمی این فعالیت باعث انباشت محتوایی خوبی در این حوزه گردیده است تا چه امروز و چه در آینده کمک کار پژوهشگران تازه نفس باشد و بابی برای گشودن افق های نو مبنا شود.
انتشارات کتاب جمکران به تازگی محتوای برخی از این نشست ها را که در حوزه مفهومی مشترکی بودند، پیاده سازی کرده است و با ویرایش و تدوین موشکافانه تبدیل به کتابی شده است در دست مخاطبان با عنوان کامل: «قسم به عصر؛ درآمدی بر آینده اندیشی تمدنی - مهدوی انقلاب اسلامی». قسم به عصر به کوشش «سید مجید مطهری نژاد» و «محمد خادمی» قوام یافته است.

این کتاب شامل 7 مجموعه گفتار است با این عنوان ها:

1. نظریه پردازی تمدن نوین اسلامی در افق مهدویت؛
2. بررسی نسبت مفهومی و راهبردی بین دو امر تمدن نوین اسلامی و ظهور؛
3. انقلاب اسلامی و آینده پژوهی مهدوی؛
4. انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی؛
5. حوزه علمیه و بایسته های دیپلماسی مذهبی؛
6. آینده سازی امت اسلامی بر پایه آموزه مهدویت؛
7. آینده انقلاب اسلامی و آرمان مهدوی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما