loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انسان کنش شناسی حکیمان پیشاصدرایی به مثابه ظرفیت شناسی مبانی انسان شناختی ابن سینا و ابن مسکویه برای علوم انسانی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 79029 10003022
12,000 11,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هدف از کتاب «انسان کنش شناسی حکیمان پیشاصدرایی» نشان دادن چیستی «مبانی انسان شناسی علوم انسانی حکیمان پیشاصدرایی» از دیدگاه ابن سینا و ابن مسکویه است. کارکرد «مبانی انسان شناسی علوم انسانی» یا «انسان کنش شناسی» نشان دادن زمینه های پیدایش دانش های انسانی، اجتماعی و روش شناسی های آنهاست.

دانش هایی که در گذشته با نام تهذیب اخلاق، تدبیر منزل و سیاست مدن شناخته می شدند، بدیهی است که تبیین ارتباط آن با بنیادهای علوم انسانی، اجتماعی امروز نیز بخش ضروری این طرح خواهد بود. خاستگاه آموزه ها، مفاهیم، روش ها و نظریاتی که در دانش های انسانی درباره هویت انسان دارد. این فرایند در دیدگاه های حکمای اسلامی به روشنی تقریر شده است.

از مهم ترین عناصری که تبیین آن در این میان لازم است تقریری از چیستی حکمت عملی و دانش هایی است که ذیل آن می گنجد به نحوی که بتوان این بخش از حکمت اسلامی را به مثابه بنیادهای دانشی برای شناخت و اداره امور فردی و اجتماعات به کار گرفت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما