loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جستارهای اسلامی در عدالت اجتماعی

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده جمعی از محققان

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 1116

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 79099 10003022
200,000 180,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جای خالی ﻋﺪاﻟﺖ در ﻓﻜﺮ و ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن امروز، ﺟﻬﺎﻧﻰ از ﺑﻰ ﻧﻈﻤﻰ را در دنیای اسلام رقم زده و جوی از آزار و خشونت را برآن حاکم ساخته است. در دنیای کنونی اسلام نه فقط عدالت خواهی رونقی ندارد، بلکه اندیشه در مورد عدالت نیز در میان نخبگان حوزه و دانشگاه از رونق افتاده و گاه به کل متروک مانده است.

آنچه در این مجموعه گردآمده، مجموعه ای از کاوش های علمی ـ اسلامی در موضوع «عدالت اجتماعی» است که در عرصه های مختلف دانشی در اسلام (مانند فقه، کلام، فلسفه و تفسیر) شکل گرفته و پیش از این به صورت مقالاتی منتشر گردیده است. چنین تعامل و ترابطی در ساحت های متفاوت علمی می تواند راهی باشد متفاوت در شکل گیری مطالعات میان رشته ای و چند رشته ای در موضوع عدالت اجتماعی، و گامی باشد در راستای شکلبندی نظریۀ جامع عدالت اسلامی و احیانا جبرانِ «نبود نظام مناسبات عادلانه» در جامعه جهانی اسلام.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما