loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مشاغل مرگبار: خطرناک ترین مشاغل در تاریخ

خطرناک ترین ها

ناشر موسسه فرهنگی و انتشاراتی محراب قلم

نویسنده سوزان گارب

مترجم مجید عمیق

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 32

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 79108 10003022
20,000 19,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب مشاغل مرگبار: خطرناک ترین مشاغل در تاریخ نوشته سوزان گارب است و با ترجمه مجید عمیق در انتشارات محراب قلم منتشر شده است. کتاب مشاغل مرگبار از مجموعه کتاب های خطرناک‌ترین‌ها است.
مجموعه کتاب های خطرناک ترین ها عبارتند از:
مشاغل مرگبار
ورزش های مرگبار
آسمان خطر آفرین
سال های مخاطره آمیز

بالا رفتن از دکل‌های تلفن همراه تا ارتفاع 61 متری، اتومبیل رانی در پیست مسابقه با سرعت بیش از سیصد کیلومتر در ساعت، استخراج زغال‌سنگ از عمق زمین، صیدماهی با کشتی‌های متلاطم در میان امواج اقیانوس، همه از جمله مشاغل روزانه‌اند. بعضی از مشاغل حقیقتاً خطرآفرین‌اند.
بعضی دیگر از مشاغل مرگبار هم ممکن است برایتان حیرت‌آور باشند. با این‌همه شاید شما شغل خاصی نظیر اداره‌ی امور یک کشور را تا زمانی که کتاب ‌های تاریخ را ورق نزده‌اید، جزء کارهای راحت و بدون خطر تصور کنید.
.
در سرتاسر تاریخ، مردم جهان از کشتی برای حمل و نقل کالا استفاده کرده‌اند. تا قبل از سال 1914 میلادی قاره‌های آمریکای شمالی و جنوبی با مشکلی جدی روبه‌رو بودند.
کشتی‌های حامل کالا که از مبدأ اقیانوس اطلس به مقصد اقیانوس آرام حرکت می‌کردند می‌بایست آمریکای جنوبی را دور می‌زدند. این مسیر بسیار طولانی، خطرناک و هزینه‌بر بود.

در سال 1880 میلادی دولت فرانسه تصمیم به حل مشکل گرفت. آن‌ها عملیات احداث آبراهه‌ای (=کانال) را که از کشور پاناما عبور می‌کرد، در دستور کار قرار دادند. احداث این آبراهه مسیر کشتی‌ها را حدود 12875 کیلومتر کوتاه‌تر می‌کرد.
حدود بیست‌هزار کارگر بر اثر ابتلا به بیماری‌هایی مانند مالاریا و تب زرد جانشان را از دست دادند. پشه‌هایی ناقل این بیماری بودند. بنابر این دولت فرانسه در سال 1889 میلادی عملیات احداث این آبراهه را متوقف کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما