loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کیش گنوسی: پیام خدای ناشناخته و صدر مسیحیت

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 79143 10003022
280,000 266,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده در این اثر جاودانه نه تنها به زمینه های تاریخیِ شکل گیری این طریقت های گنوسی توجه می کند، بلکه قدم به قدم بر اساس خودِ آثار گنوسیِ نویافته می کوشد به تجزیه و تحلیل عناصر درونی و تبیین آیین های آنها بپردازد و نشان دهد گنوسیان چگونه راه پرپیچ و خمِ میان «حقیقت» تا «شناخت حقیقت» را پیموده اند و از چه نظامی پیروی کرده اند که برخلاف اختلافات ظاهریشان ـ که بیشتر صوری بود تا کیفی ـ مبنای آن را نوعی خاص از رابطه انسان با خدا تشکیل می داد .

شناخت کیش گنوسی و تاریخ مکاتب آن از آن رو بی اندازه اهمیت دارد که به شناخت فلسفه تاریخ ادیانی می پردازد که در چند قرن نخست میلادی در تعامل با آن بوده اند؛ به آنان نزدیک شدند، از آنان دور شدند، گاهی با آنان جنگیدند و گاهی هم به صلح برگزار کردند؛ یهودیت و مسیحیت بدون شک نمونه اعلای آن به شمار می روند.

هانس یونانس در این اثر بزرگ به همه اینها پرداخته است و تا آخرین سال های حیاتش کوشید کتابش را با بهره گیری از تحقیقات جدید و دستنویس های جدید و رساله های مختلفی که از گنوسیانِ صدر مسیحیت در حال نشر بود، به روز نگاه دارد. ویراست های متعدد این اثر و مقدمه های مختلف آن خود بیانگر چنین کوششی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما