loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جایگاه شناسی حکمت عملی در جستجوی علوم انسانی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 79194 10003022
51,000 48,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

حکمت عملی شاهراهی از دانش است برای عبور اندیشه های سترگ فلسفی از سپهر عقل به واقعیت های روزآمد زندگی فردی و اجتماعی. از این رو، هدف از شناسایی آن، نیل به گزارشی تاریخی از اندیشه های حکیمان کهن نیست؛ بلکه شناسایی مسیر عبور عقل به گستره نظامات پایدار زیست بشر و تمدن انسانی است. سابقه حکمت عملی در اندیشه ایران باستان، هند و یونان تا فلسفه معاصر در ایران و غرب قابل ردگیری است.
این نوشتار در مقام ایجاد گفتگویی است علمی میان فلسفه شرق و غرب، تا آشکار سازد چگونه فلسفه حکیمان مسلمان به شکلی متفاوت، جریان حکمت عملی را به پیش برده است.
در این کتاب، دیدگاه های ارسطو، فارابی، ابن مسکویه، ابن سینا، نصیرالدین طوسی، ملاصدرا، دکارت، کانت، دورکیم ، وبر، طباطبایی، سرل و گیدنز در باب حکمت عملی گزارش و جایگاه حکمت عملی به مثابه فلسفه علوم انسانی آشکارسازی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما