loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در قلمرو اندیشه امام موسی صدر 12: برای انسان (جنبش أمل؛ زمینه ها و مبانی)

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 79324 10003022
340,000 323,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

"برای انسان" کتاب دوازدهم از مجموعه «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر»، به شناخت و معرفی جنبش امل که یکی از دستاوردهای مهم امام صدر است، می پردازد.

امام صدر در سال 1975 میلادی ولادت جنبش أمل را رسما اعلام کرد. جنبش أمل یکی از سازمان های کلانی است که ایشان در دورۀ قریب به بیست سال حضورش در لبنان پایه گذاری کرد.

کتاب «برای انسان: جنبش أمل؛ زمینه ها و مبانی» با پاسخ به برخی از پرسش ها سعی در شناساندن این حرکت مهم امام صدر دارد. حرکتی که واجد ابعاد سیاسی و اجتماعی و دینی است و شناخت آن، رهیافتی است به اندیشه و عمل امام موسی صدر. اینکه چرا امام صدر شش سال پس از آغاز به کار مجلس اعلا، دست به پایه گذاری نهادی دیگر زد؟ زمینه های تاریخی و سیاسی و اجتماعی این جنبش کدام اند؟ جنبش أمل چه مؤلفه یا مؤلفه هایی دارد؟ آیا امام صدر برای این حرکت نظامی و اجتماعی و سیاسی خود پشتوانه های دینی هم بر می شمارد؟ آیا این جنبش حرکت و جریانی شیعی است یا فرافرقه ای؟ و … نمونه ای از پرسش های پاسخ داده شده در این کتاب است.

امام صدر تا روز حضورش در عرصۀ اجتماعی و سیاسی لبنان، در پیام ها و سخنرانی ها و مصاحبه ها و مقالات و درس گفتارهای متعددی به این پرسش ها پرداخته است. در انتخاب متون این کتاب سعی شده که مطالب به گونه ای باشد که هم تکرار مطلب به حداقل برسد هم کتاب حتی المقدور جامع و ناظر به همۀ ابعاد این حرکت باشد و همچنین برای مخاطب ایرانی مناسب باشد.

نوشته ها و گفته های مرتبط امام صدر از مجموعۀ گام به گام با امام انتخاب و در سه فصل گنجانده شده است.
فصل نخست حاوی درس گفتارهای او برای اعضای ارشد جنبش أمل است.
فصل دوم مطالبی است که امام صدر در اولین کنگرۀ جنبش أمل مطرح کرده است، این کنگره تنها کنگرۀ جنبش است که در زمان حضور امام برگزار شد.
فصل سوم نیز حاوی دیدگاه هایی از امام موسی صدر است که در مجامع عمومی دربارۀ جنبش بیان کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما