loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاورشناسان و حدیث شیعه

ناشر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی

نویسنده علی حسن نیا

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 293

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 79449 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
50,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر در 5 فصل تهیه و تدوین شده است؛ در فصل نخست مفاهیم پژوهش به همراه مروری کوتاه بر پیشینه مطالعات خاورشناسان در حدیث شیعه تعریف شده است. در فصل دوم این اثر تلاش شده است تا با شمارش دقیق و کامل مجموعه اقدامات پژوهشی خاورشناسان در حدیث شیعه تحلیل درست و منطقی از برآورد آثار آنان صورت گیرد.

فصل سوم به موضوع بازشناسی و تحلیل عرصه ها و مساله های خاورشناسان در حدیث شیعه اختصاص دارد و در فصل چهارم نیز با توجه به شاخص ترین آثار و اندیشه های خاورشناسی در حوزه حدیث شیعه و نیز در نظر گرفتن تطور رویکردی و تاریخی و روش های پژوهشی آنان، مهم ترین و برجسته ترین عرصه ها و مسائل فکری مطالعاتی خاورشناسان شناسایی شده است.

بررسی و تحلیل آسیب ها و امتیازهای فعالیت های علمی خاورشناسان در حدیث شیعه در فصل پنجم بیان شده است؛ این فصل به دو بخش «آسیب ها در مطالعات خاورشناسان در حدیث شیعه» و «نقاط قوت و مزایای خاورشناسان در حدیث شیعه» می پردازد.

تعریف مفاهیمی همچون حدیث شیعه، خاورشناس، روش شناس و تحلیلی انتقادی، الگوهای طبقه بندی پژوهش های حدیثی خاورشناسان، ادوار تاریخی پژوهش های خاورشناسان در حدیث شیعه از پدیداری تا کنون، روش های پژوهشی خاورشناسان در حدیث شیعه، محوریت بخشی به امام در حدیث شیعه، تدوین حدیث در دوره متقدم شیعه و … برخی از موضوعاتی است که در این اثر به آن اشاره شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما