loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرسش ها و پاسخ های تاریخی - جلد دوم

درباره زندگانی معصومین از امیرالمومنین (ع) تا شهادت امام حسین (ع)

1 (1)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده مهدی پیشوایی

تحقیق و تنظیم کتاب یدالله حاجی زاده

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 240

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 79499 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پاسخ گویی به مهمترین پرسش ها در عرصه تاریخ به خصوص صدر اسلام یکی از ضروری ترین کارهاست. گروه پژوهش تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی با اهداف اولویت، سودمندی و عمومیت، بر آن شدند که مهمترین پرسش ها و پاسخ های تاریخی که در برنامه «پرسمان تاریخی» رادیو معارف عنوان شده و پاسخ های علمی و مستند کارشناس محترم برنامه جناب حجت الاسلام و المسلیمن مهدی پیشوایی را سامان داده و آن را در سه جلد تدوین و تنظیم نموده و چاپ کنند.

در پاسخ به سوالهای تاریخ باید به اصل «تدریج» توجه نمود. نمی توان تمام زوایای پنهان تاریخ ر ا با یک یا دو پرسش پاسخ داد و تبیین کرد. آنچه مهم است علت یابی و ریشه یابی برخی پرسش هاست. در طی این علت یابی و ریشه شناسی چه بسا میان آنها نظام طولی و هرمی ای کشف شود به طوری که شاید همه پرسش ها معلول یک یا دو یا چند مسئله ناشناخته باشد که در رأس آن هرم و نظم طولی قرار دارند. در این صورت اگر به پرسش های رتبه اول پاسخ داده شود نوبت به سوالهای رتبه های بعدی نمی رسد.
در این کتاب تمام کوشش و توان صرف شده تا بر اساس همین اصل پرسش هایی اساسی و در رتبه اول جمع آوری شود تا مخاطب به پاسخ بیشترین سوالهایش برسد.

بیش از این جلد اول این مجموعه با یکصد و هشتاد پسرش تاریخی در عرصه تاریخ پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و پاسخ آن چاپ شده بود و هم اینک جلد دوم آن با 211 پرسش و پاسخ درباره زندگانی معصومین از امیرالمومنین (ع) تا شهادت امام حسین (ع) جمع آوری و تنظیم شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

محسن شجاعی

کتاب فوق العاده مفیدی هست

20 بهمن 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما