loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صلاة الخاشعین

4 (4)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 7950 10003022
50,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

پس از بعثت حضرت خاتم الانبیاء محمد (ص) نخستین عبادتی که تشریع گردید، نماز بود و اهمیت آن کم و بیش بر مسلمانان پوشیده نیست.

کتابهای روایتی پر از مطالبی است که همه از اهمیت فوق العاده آن خبر میدهند و آن را بهترین کار (خیر موضوع) و اسباب قرب برای هر پرهیزگار و معراج مؤمن دانستهاند.

به راستی بهترین تعریف را از تعبیر قرآن مجید باید فهمید که میفرماید: به درستی که نماز، انسان را از هر کار قبیح و نابایستی باز میدارد.

یعنی حقیقت نماز، شخص نمازگزار را اصلاح میکند و از آلوده شدن به فحشا و منکر، باز میدارد.

سید بحرالعلوم در منظومه فقه خود، این آیه را برترین ستایشها از نماز دانسته و میفرماید: دیگر کافی است و بالاتر از این سخن نتوان گفت.

محتوای کتاب صلاة الخاشعین به شرح ذیل می باشد:

مقدمه، در ذکر مختصری از اصول دین و پارهای از اخبار رسیده در فضیلت نماز میباشد.

مطلب اول : در بیان دلیلهای رسیده درباره حضور قلب و اهمیت خضوع و خشوع در نماز است که شرط اساسی برای پذیرفته شدن آن میباشد.

مطلب دوم: در بیان مقصود از حضور قلب در نماز چیست و چگونه میشود آن را به دست آورد.

مطلب سوم: در بیان معانی افعال و اقوال نماز و مقدمات آن است.

مطلب چهارم: در بیان سایر شرایط باطنی نماز و موانع قبولی آن است.و خاتمه نیز در بیان مختصری از کیفیت سلوک الی الله و طریقه نجات از خطرات دنیا و آخرت است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما