loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازگشت از شوروی

همراه با کتاب تنقیح بازگشت از شوروی

ناشر روزبهان

نویسنده آندره ژید

مترجم جلال آل احمد

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 272

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 79512 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
30,000 28,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تا سال ها پس از وقوع انقلاب اکتبر 1917، چشم روشنفکران سراسر دنیا به مسکو و روسیه ای بود که از اتحاد چندین کشور، به شوروی بزرگ بدل شده بود. در تمام آن سال ها، همگان وقوع انقلاب کارگری را در روسیه، تحقق عینی آرزو و امیدهایی می دانستند که حول نظرات اقتصادسیاسی مارکس بالیده بود. آنها، شورمندانه وقایع را به نظاره نشسته بودند و با اغماض آنچه را که در تاریخ به وقوع می پیوست، تحلیل و تفسیر می کردند.

آندره ژید، نویسنده معروف فرانسوی، یکی از همین دلباختگان بود که به عینیت یافتن سوسیالیسم در شوروی دلبسته بود و به شگفتی در آن می نگریست. او با شوق بسیار به دعوت «اتحادیه نویسندگان شوروی» در سال 1936 آری گفت. این سفر، دیدارها و مصاحبت های بسیاری را برای او ممکن کرد و از سویی باعث شد تا او با قرائتی بی واسطه از وقایع در حال وقوع مواجه شود و در آن مداقه و تأمل کند. او -که با تمنیات قلبی بسیار، تحقق سوسیالیسم را به انتظار نشسته بود- حال به مدد سیاست های حاکم بر فضای قرن بیستم و نیز تصمیمات شوم کارگزاران حزب، به ویرانی کعبه آمالش می نگریست. او پس از این سفر، کتاب بازگشت از شوروی را منتشر کرد. کتابی که خلاف انتظارها، نه زبان تمجید و شگفتی بر انقلاب اکتبر گشوده بود و نه از حدوث سوسیالیسمی خبر می داد که مارکس، انگلس و دیگر اندیشمندان بشارتش را داده بودند. او آنچه را در شوروی استالینی رخ می داد، بی پروا و با دید کاملاً انتقادی به چالش کشیده بود. این کتاب، غوغای بسیاری در میان روشنفکران و سیاست ورزان و ادیبان به راه انداخت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما