loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نبرد در آسمان: زندگی نامه سرتیپ خلبان فضل الله جاویدنیا

5 (3)

ناشر عماد فردا

مصاحبه گر محمد معما | شهرام جانفشان

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 254

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب نبرد در آسمان، حاوی مجموعه خاطرات امیر سرتیپ خلبان فضل الله جاویدنیا است. امیر سرتیپ خلبان فضل الله جاویدنیا متولد شهر اصفهان است که در دانشگاه افسری نیروی هوایی دوره خلبانی را گذرانده و از جمله خلبانانی است که دوره آموزش خلبانی را در سطح عالیه در کشور آمریکا گذرانده است.

سرتیپ خلبان جاوید نیا از ابتدای حمله عراق به ایران در کنار دیگر خلبانان تیزپرواز و شجاع نیروی هوایی حضور داشته است. وی خلبان هواپیمای اف ۱۴ بوده و در عملیات های کمان ۹۹، بیت المقدس، فتح المبین، خیبر، کربلای ۵، مرصاد و والفجر ۸ به همراه دیگر خلبانان نقش به سزایی داشته است.

خاطرات امیر سرتیپ خلبان فضل الله جاویدنیا در ۷ فصل: کودکی تا دانشگاه، ورود به نیروی هوایی تا انقلاب اسلامی، از ماجرای کردستان تا فتح خرمشهر، از فتح خرمشهر تا کربلای پنج، از عملیات آکروباسی تا مدال فتح، نجات دوباره من تا بازنشستگی، با دوستان از دست رفته گردآوری شده است. در انتهای کتاب، آلبوم تصاویر، معرفی هواپیما، اصطلاحات پروازی و نمایه نیز آورده شده است.

در ابتدای کتاب دست نوشته ای از امیر سرتیپ خلبان جاویدنیا به چاپ رسیده که در آن آمده است: "هنگامی که از زمین فاصله می گرفتم، کوه ها کوچکتر و بنا ها و برج های سر به فلک کشیده ریز تر می شد، انسان ها که دیگر قابل رویت نبودند اما مشاهده عظمت کاینات در افق بیکران آسمان ها فارغ از تمام دلبستگی زمینی مرا به خدا نزدیک تر و امید به زندگی را در من بیشتر می کرد."

امیر سرتیپ خلبان جاویدنیا از هم دوره های شهید عباس بابایی بوده که تاکنون مسئولیت هایی هم چون معاون گردان ۸۲ شکاری پایگاه اصفهان، رییس عملیات پایگاه شکاری اصفهان، مسئول آموزش به خلبانان جوان در اصفهان، مدیر سازمان طرح و برنامه نیروی هوایی ارتش را بر عهده داشته است. هم چنین امیر خلبان جاوید نیا افتخار دریافت نشان شجاعت در سال ۶۱، دریافت مدال فتح در سال ۶۹ از سوی مقام معظم رهبری دارد. وی در سال ۸۰ از سوی مقام معظم رهبری درجه سرتیپی دریافت کرد و در سال ۸۱ بعد از ۳۱ فعالیت در نیروی هوایی ارتش با بیش از ۴۰۰۰ ساعت پرواز بازنشسته شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

رضا

این کتا یک شاهکار است.
به عنوان کتاب سال ارتش هم انتخاب شد.
نوصیه می کنم همه عزیزان مطالعه کنند

21 تیر 1390

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما