loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داستان هایی برای پرورش فکر - کتاب دوم

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر از چهار داستان ناتمام تشکیل شده است، که کودک باید خودش داستان را به سرانجام برساند و نتیجه گیری کند.

این کتاب برای رشد و استعداد یابی در کودکان بسیار موثر است.

با توجه به علاقه روزافزون مربیان، دانشجویان، پژوهشگران، دانش آموزان و پدران و مادران به پرورش تفکر در کودکان، به ویژه رویکرد برنامه فلسفه برای کودکان در ایران، این مجموعه درس نامه بر آن است تا خواننده را با ابعاد مختلف این برنامه آشنا کند. هدف اولیه این مجموعه تدارک منابعی بوده است برای آموزش هر آن چه، هر مربی فلسفه برای کودکان به لحاظ نظری لازم است بداند.

حافظه محوری و حافظه پروری نظام تربیتی مرسوم، درست، در نقطه مقابل پرورش عقلانیت و خردورزی کودکان و دانش آموزان است. برنامه فلسفه برای کودکان در تقابل با این رویه معیوب نظام تربیتی مرسوم قرار می گیرد و تلاش دارد با بازتعریف نقش های معلم، کتاب درسی و شکل کلاس داری و تربیت شدن صورت دیگری از معنای فرهیختگی و تربیت یافتن را بیافریند. برنامه فلسفه برای کودکان تدبیری است تا آن ها را برای زیستن در آن مهیا کند؛ و با مجهز کردن کودکان و دانش آموزان به سلاح تفکر، زمینه مواجهه درست آن ها را با انبوه اطلاعات فراهم کند، چنان که بتواند با داوری درست درباره آن ها انتخاب کند و چیزی را برگزینند که برای زندگی شان مفید است.

این درس نامه، به مثابه گامی نخستین و پایه برای آشنایی علاقه مندان می باشد و تلاش شده است تا با زبانی ساده و مخاطب محور، زمینه آشنایی کلی و علاقه مندی معلمان و مربیان با این برنامه فراهم شود چنان که آن ها، پس از مطالعه و فهم این درس نامه، برای تکمیل و عمیق تر شدن فهمشان با شوق بیش تری به سایر برنامه های این مجموعه و کتاب های مرتبط مراجعه کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما