loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کژ رفتاری: داستان شکل گیری اقتصاد رفتاری

ناشر دنیای اقتصاد

نویسنده ریچارد اچ. تیلر

مترجم سید امیرحسین میرابوطالبی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 456

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

داستان شکل گیری اقتصاد رفتاری با تکیه بر ادبیاتی روایی، دوری از زبان پیچیده و نامفهوم، به کارگیری مثال هایی عینی و البته شوخ طبعی نویسنده، سعی دارد مخاطبان را صرف نظر از میزان آشنایی اولیه شان با علم اقتصاد، به خود جذب کند.

اقتصاد رفتاری رشته ای است که در آن راه هایی جایگزین برای نظریه پردازی درباره پدیده های اقتصادی ارائه داده می شود. این راه های جایگزین از ورود علم اقتصاد به حوزه ی روان شناسی و مطالعه ی ذهن انسان پدید می آید. ریچارد اچ تیلر نویسنده ی کتاب کژ رفتاری، از مهم ترین افرادی است که در ایجاد و توسعه علم اقتصاد رفتاری نقش داشته است.

شروین رزن در حال برنامه ریزی برای گذراندن تابستان 1977 در استنفورد بود و از من نیز دعوت کرده بود تا آن جا بروم و کمی بیشتر روی کارمان بر روی ارزش یک زندگی صحبت کنیم. یکی از روزهای بهار همان سال بود که فهمیدم کانمن و تورسکی در حال برنامه ریزی برای گذراندن یک سال دانشگاهی در استنفورد هستند. بعد از آن همه تاثیری که از کارهایشان گرفته بودم، به هیچ وجه نمی توانستم قبول کنم که قبل از رسیدنشان در ماه سپتامبر از آن جا بروم.

در تعطیلات بهاره به کالیفرنیا سفر کردم تا هم به دنبال جایی برای اسکان تابستان بگردم و هم تلاش کنم تا شاید راهی برای باقی ماندن در استنفورد در ترم پاییز پیدا کنم. امیدوار بودم که شاید بتوانم با دو غریبه ای که به اسوه هایم تبدیل شده بودند بیشتر آشنا شوم. قبلا برای تورسکی پیش نویسی از اولین مقاله رفتاری ام را فرستاده بودم که آن زمان انتخاب مصرف کننده: نظریه رفتار اقتصاددانان» نام داشت.

این مقاله به طور ضمنی بیان می داشت که تنها اقتصاددانان هستند که شبیه انسان های اقتصادی» عمل می کنند. او پاسخی کوتاه اما دوستانه برایم ارسال کرد که مشخصا خط فکری مشابهی داریم؛ همین و بس. در دوران پیش از پست الکترونیکی، شروع یک گفتگو از راه دور کار واقعا دشواری بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما