loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نسبت مرجعیت دینی با نهاد ولایت فقیه

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده عبدالوهاب فراتی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 256

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 79629 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر با هدف بررسی نسبت نهاد ولایت فقیه با مرجعیت دینی برای بهره مندی دانشجویان عزیز و طلاب محترم علوم دینی تهیه شده است.

امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی و حوزوی، دیگر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند. امروزه بحث نسبت مرجعیت دینی با نهاد ولایت فقیه از جمله مباحث متأخری است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بی تردید هر نظریه ای که در باب ولایت فقیه وجود دارد، تأثیر بسزایی در نوع الگوی تعامل این دو نهاد می نهد و پیامدهای مختلفی دارد.
این اثر تلاش می کند با بررسی مهم ترین مشکلاتی که در نسبت دو نهاد وجود دارد، راهی به سوی کاهش تزاحمات احتمالی میان آن بگشاید و بدین گونه بر کارآمدی نظام اسلامی بیفزاید.

پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی لازم می داند از تلاش های مؤلف محترم دکتر عبدالوهاب فراتی، ناظر ارجمند حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، ارزیابان محترم حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدتقی آل غفور و دکتر شریف لک زایی، مدیر محترم گروه دکتر رضا عیسی نیا و مدیر محترم اداره امور پژوهشی دکتر محمود فلاح و تمام دست اندرکاران تشکر و قدردانی کند؛ همچنین از ریاست محترم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی که مساعدت های مؤثر ایشان نقشی اساسی در به سرانجام رسیدن پژوهش حاضر داشت، تشکر کند. در پایان از اداره نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که عهده دار چاپ و نشر اثر حاضر بوده و هست، تشکـر و قدردانی می شود.

این پژوهشکده در جهت حیات و بالندگی خود از انتقادها و پیشنهادهای علمی استادان، صاحب نظران و پژوهشگران محترم استقبال می کند. امید است این فعالیت ها موجبات رشد و پویایی اندیشه سیاسی اسلام را فراهم سازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما