loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

متکلمان ناشناخته امامیه: از افول مدرسه کلامی کوفه تا آغاز مدرسه کلامی بغداد

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده سید اکبر موسوی تنیانی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 416

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 79630 10003022
130,000 117,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

متکلمان ناشناخته امامیه در فاصله زمانی دو مدرسه کلامی کوفه و بغداد (آستانه غیبت صغری تا شکل گیری مدرسه کلامی بغداد به محوریت شیخ مفید) در مناطقی چون بصره، کوفه، بغداد، اهواز، قم، ری، خراسان، ماوراء النهر، مصر و شام فعال بوده اند. در این بازه زمانی، کلام امامیه به دلیل نامناسب بودن پاره ای از شرایط سیاسی و اجتماعی تمرکز جغرافیایی لازم را نداشته است؛ با این حال متکلمان امامی پیگیر فعالیت های کلامی خویش بوده اند.

در این اثر نویسنده کوشیده است با معرفی متکلمان ناشناخته امامیه ـ در میانه مدرسه کلامی کوفه و مدرسه کلامی بغداد ـ و بیان دیدگاه ها و تلاش های علمی و تولیدات کلامی آنان، نشان دهد که شخصیت های برجستۀ کلامی در این دوره حضوری قابل توجه و تأثیرگذار داشته اند. این دیدگاه در مقابل نظرگاه کسانی است که به حضور کمرنگ متکلمان امامیه و عدم نقش آفرینی آنها در این محدوده تاریخی باور دارند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما