loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی فلسفی و روش شناسی اقتصاد

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده محمدجواد توکلی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 360

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 79689 10003022
126,000 119,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فلسفه اقتصاد عهده دار تجزیه و تحلیل فلسفی و تاریخی روند نظریه پردازی در دانش اقتصاد می باشد. نتیجه این بررسی انتقادی درجه دوم، افزایش آگاهی اقتصاددانان نسبت به چگونگی تدوین نظریات معتبر اقتصادی و بهبود روش های نظریه پردازی در دانش اقتصاد است.
در این کتاب مبانی فلسفی اقتصاد به مثابه دیدگاه های پایه ای و بنیادین اقتصاددانان نسبت به معرفت، هستی و ارزش، به ترتیب، در قالب مبانی «معرفت شناختی»، «هستی شناختی» و «ارزش شناختی» اقتصاد ارائه شده است. مبانی معرفت شناختی اقتصاد بیانگر پیش فرض های شناخت شناسانه نظریات اقتصادی می باشند. مبانی هستی شناختی اقتصاد تعهدات وجود شناختی نظریات اقتصادی را نشان می دهد.

مبانی ارزش شناختی اقتصاد نیز حاکی از رویکردهای ارزشی نهفته در ورای نظریات اقتصادی می باشد. بحث از مبانی فلسفی نظریات اقتصادی، زمینه ساز بحث از روش تدوین و ارزیابی نظریات اقتصادی را فراهم می کند. با توجه به تمایز رویکرد های فلسفی اقتصاد متعارف و اسلامی، مباحث مرتبط با مبانی فلسفی و روش شناسی اقتصاد و اقتصاد اسلامی در این کتاب به تفکیک مطرح شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما