loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انسان کنش شناسی صدرایی

ظرفیت شناسی انسان شناسی صدرالمتألهین برای علوم انسانی

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده سید حمیدرضا حسنی | هادی موسوی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 268

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 79697 10003022
14,500 13,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب بر آن است تا با برقرار کردن معادله میان مفاهیم متافیزیکی سنت فلسفه اسلامی با جریانات علوم انسانی جدید، زمینه های فهم بهتری از علوم انسانی و همچنین استلزامات فلسفه ملاصدرا برای علوم انسانی فراهم کند.

برخی مقایسه ها و مفاهیمی که از فلسفه ملاصدرا قابل استخراج است عبارتند از: مقولاتی مانند مقوله تاریخ، رشد، پیشرفت، هویت انسان (نه صرفاً وجود انسان) برای تقریر نظریه های شخصیت، عنصر تعقل در برابر تفهم و تبیین، مسئله چیستی خِرد، تمایز حکمت عملی به مثابه فضیلت و حکمت عملی به مثابه معرفت، مباحث فلسفه اجتماع، هویت بخشی اجتماع به انسان، ایدئال ها و علوم انسانی؛ کارکرد ایدئال ها در علوم انسانی، تبیین قانون هایی که با بنیادهای اجتماع معارضه دارند، مسئله زبان و بالاخره مباحثی که تحت عنوان علوم انسانی پیچیده مطرح شد.

برخی از این مقولات به تنهایی برای شکل گیری پارادایم جدیدی در علوم انسانی کفایت می کنند و این نشان از آن دارد که به رغم غنای منابع سنت فلسفه اسلامی هنوز دچار خام فروشی هستیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما