loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زبده التواریخ

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 79700 10003022
46,000 43,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

زبده التواریخ اثر ملا کمال منجم یزدی، تاریخی عمومی- دودمانی است که در بازشناسی حیات فرهنگی شاهان صفوی معاصر مورخ، واجد اهمیتی در خور است . ملاکمال با رویکردی مذهبی با هم افزایی عناصر فکری غالب در تفکر شیعه ، به ترسیم تاریخی خطی پرداخت و با بهره گیری از عناصر معرفتی دیگری همچون تاویل گرایی، گرته برداری از اندیشه های سیاسی اسلام و ایران، اساس حوادث را در چارچوب این الگو بیان کرد. زبده التواریخ تاریخ اسلام و ایران را از حضرت آدم(ع) تا دوران حکومت شاه سلیمان صفوی به شیوه سالشمار می پردازد . وی با تبعیت از شیوه تاریخنگری پدرش ،ملاجلال منجم یزدی ، تمامی این اصول را در کسوت مشروعیت بخشی از طریق نجوم جای داد . زبده التواریخ صرفنظر از موفقیتش در انتقال رویدادها از دو منظر حائز اهمیت است. نخست: بازشناسی الگوی نظری معرفت و حکمت شیعی مستتر در متون تاریخی دوران حکمرانی صفویان و دوم: کمک به انتقال روح مذهبی حاکم بر متون تاریخی این دوره.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما