loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الگوی توزیع درآمد و ثروت از دیدگاه قرآن کریم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 79763 10003022
76,000 68,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب تلاش شده به این پرسش‌ های اساسی پاسخ داده شود: الگوی توزیع چیست؟ الگوی توزیع درآمد و ثروت از منظر قرآن کریم چه الگویی است؟ این الگو با الگوهای برآمده از نظریات عدالت موجود بر پایه اقتصاد سرمایه‌داری و اندیشه ‌های بشری چه تفاوتی دارد؟ الگوی توزیع درآمد و ثروت برگرفته از قرآن کریم بر چه مبانی استوار است؟ زیرساخت‌ها و مؤلفه‌ های آن کدام ‌اند؟ چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ و سرانجام، رابطه رشد، عدالت و معنویت در این الگو چگونه است؟

فصل اول کتاب به مباحث کلی و بیان مفاهیم اختصاص یافته است. فصل دوم، تلاش ‌های انسانی در ارتباط با مبانی عدالت توزیعی را مورد بررسی قرار داده است تا هم شدت نیاز و هم کاستی تکاپوهای بشری برای رفع آن نیاز را نشان دهد. در فصل سوم مبانی قرآنی توزیع درآمد و ثروت (عدالت توزیعی) به بحث گذاشته شده تا نقایصِ آشکار‌ شده نظریه ‌های غیر وحیانی در مبانی اساسی همچون معرفت ‌شناختی، هستی ‌شناختی، ارزش ‌شناختی و انسان‌ شناختی برطرف شود و پایه‌ های اصلی توزیع درآمد و ثروت مشخص گردد. فصل چهارم به نهاد مالکیت به‌ عنوان پایه و نهاد اصلی توزیع اختصاص یافته است.

در فصل پنجم، چگونگی توزیع منابع طبیعی به‌ عنوان اولین عرصه عملی توزیع فرصت ها و هم زمانی و هماهنگی عدالت و رشد بررسی شده است. فصل ششم به سهم عادلانه عوامل تولید به ‌عنوان ایجادکنندگان درآمد و ثروت یا گام دوم هم ‌زمانی رشد و عدالت پرداخته است. در فصل هفتم، موضوع توازن و همسنگی سطح زندگی مورد بررسی قرار گرفته تا اولاً ثمره بحث حقوقی مالکیت و بحث کارکردی سهم عوامل مشخص شود، ثانیاً تکلیف خانواده ‌هایی که به هر دلیل نتوانستند در فرایند تولید کالای اولیه یا ثانویه مشارکت کرده و درآمد کسب کنند، مشخص گردد. فصل هشتم که به جمع ‌بندی کتاب می‌ پردازد، به انسجام ‌بخشی و یکپارچه‌سازی الگوی توزیع درآمد و ثروت اختصاص یافته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما