loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در آستانه انقلاب اسلامی

اسنادی از واپسین سالهای حکومت پهلوی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

بحران کنونی به ظاهر یک بحران سیاسی است که در اطراف مسئله نظام قدرت و شیوه حکومت دور می زند .اما در باطن این بحران ریشه های عمیق اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی دارد ... از این رو، بحران کنونی یک عارضه موقت و حادثه سطحی نیست ومسلماً با چاره های عادی و موقت درمان پذیر به نظر نمی رسد .
در این کتاب، حدود 230 سند نوشتاری و بیش از پنجاه عکس تاریخی، گردآوری شده است. این مجموعه شامل هجده فصل است و هر فصل شامل اسناد گوناگونی در یک حوزه و با یک موضوع واحد است. از جمله فصل اول که بیشترین حجم را به خود اختصاص داده، شامل اسنادی از فعالیت های عملی برای حفظ نظام پهلوی است.
این اسناد مربوط به فعالیت ها و طرح هایی می شود که از جانب دست اندرکاران حکومت وقت ایران برای مقابله با انقلاب ارائه شده است. نام افرادی مانند «نعمت الله نصیری»، «علی محمد شاپوریان»، «عبدالرضا قطبی»، «ژوزف کرافت»، «مهناز افخمی» و «هوشنگ نهاوندی» در میان پیشنهاد دهندگان این طرح ها به چشم می خورد. اسناد مربوط به فعالیت قضات و کارمندان دادگستری و اعتراضات آنان، اسناد مربوط به اعمال فشار نسبت به جراید و مطبوعات، اسناد ویژه دانشگاه و دانشجویان، اسناد مربوط به جلسه های کابینه «جعفر شریف امامی»، و ... از جمله دیگر اسناد این مجموعه اند.
فهرست این مجموعه:
فصل اول - فعالیتهای عملی برای حفظ و پایداری نظام پهلوی
فصل دوم - پیشنهادهای افراد برای پایداری نظام پهلوی
فصل سوم - مخالفان رژیم در دادگستری
فصل چهارم - مطبوعات ورسانه های داخلی و بین المللی
فصل پنجم - دانشگاه و دانشجویان
و...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

امیر قربانی

قیمت جدید این کتاب 22000 تومان می باشد که از سوی انتشارات تاریخ معاصر ایران با همین چاپ قدیم به فروش می رسد

18 شهریور 1393

بله ممنون از تذکرتون

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما