loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظریه ارزش: تحلیل ریاضی تعادل اقتصادی

ناشر سروش

نویسنده جرارد دبرو

مترجم مهدی رضا درویش زاده

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 155

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 79984 10003022
3,500 3,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

علم اقتصاد و کارکردهای آن در جامعۀ ما، به دو معضل دچار است: نخست اینکه در بیان مطالب آن به رغم استفاده از ریاضیات مقدماتی، از نمادها و ابزارهای پیشرفتۀ ریاضی استفاده نمی شود و مفاهیم اقتصادی را در قالب کلمات بیان می کنند و دوم اینکه نظریه های اقتصادی را اغلب فقط ترجمه می کنند و در جامعه نشر می دهند بی آنکه بر آن نقدی نوشته شود یا دست کم آن نظریه ها را تکمیل کنند.

ترجمۀ کتاب حاضر و نقد آن که یکجا منتشر می شود گامی است در جهت گشودن دو معضل فوق الذکر. مفهوم تعادل عمومی در اقتصاد مهم ترین مفهوم است. جرارد دبرو با استفاده از توپولوژی به معرفی این مفهوم پرداخته و هم زمان با آرو و مکنزی در دهۀ 1950 نشان داده است که در اقتصاد رقابتی نقطۀ تعادل وجود دارد. در نقدی که درویش زاده بر این نظریه نگاشته است برخی مبانی مفروض آن را به چالش کشیده است. رویکرد فوق در تحقیقات، دبرو را در سال 1983 برندۀ جایزۀ نوبل در اقتصاد کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما