loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

همیشه فرمانده (روایتی از زندگی سردار شهید محمد فرومندی)

تاریخ شفاهی دفاع مقدس - فرماندهان: 1

ناشر راه یار

نویسنده محمود شم آبادی (شمس)

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 60

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 80104 10003022
5,000 4,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب همیشه فرمانده، روایتی از زندگی سردار شهید محمد فرومندی است. این کتاب نوشته محمود شم آبادی (شمس) است و در انتشارات راه یار به چاپ رسیده است. این کتاب زندگی و زمانه شهید فرومندی را به صورت خاطرات مینیمال همراه با تصاویری ناب از این شهید روایت کرده است.

شهید محمد فرومندی با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. فرماندهی سپاه سبزوار در سال 60، فرماندهی تیپ امام صادق(ع) و قائم مقامی لشکر 5 نصر خراسان از مسئولیت های مهم وی بوده است. این شهید در مدت ﺣﻀﻮر در ﺟﺒﻬﻪ در ﻋﻤﻠﻴﺎت های ﺧﻴﺒﺮ، ﺑﺪر، ﻓﺎو، واﻟﻔﺠﺮﻫﺎی ﻏﺮورآﻓﺮﻳﻦ و آزادی ﻣﻬﺮان ﺣﻀﻮر داﺷﺖ و سرانجام در 20 دی سال 1365 در عملیات ﻛﺮﺑﻼی 5، در ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺷﻠﻤﭽﻪ ﺑﺮ اﺛﺮ اﺻﺎﺑﺖ ﺗﺮﻛﺶ ﺑﻪ شهادت رسید.

همیشه فرمانده، جلد اول از مجموعه تاریخ شفاهی دفاع مقدس - فرماندهان است که توسط انتشارات راه یار روانه بازار کتاب می شود.

فرمانده ی لشگر 5 نصر محمدباقر قالیباف و قائم مقامش، محمد فرومندی بود. محمد نور چشمی رزمنده ها بود. برای همین مایل نبودند در کارهای دسته جمعی مثل آماده کردن غذا، شستن ظروف، جارو کردن و کارهای دیگر قاطی شان شود. رزمنده ها بارها توی تاریکی شب، محمد را دیده بودند که ظرف ها را می شست و پوتین ها را واکس می زد. این کارها، محمد را بین رزمنده ها محبوب تر می کرد. بچه های لشگر، حاج آقا صدایش می زدند؛ حاجی که اصلاً مکه نرفته بود!

وقتی قالیباف از زیارت خانه ی خدا برگشت، کسی حاج باقر صدایش نمی کرد. روزی گفت: «آخه بی انصافها! من که مکه رفتم و بهتون سور هم دادم، باز برادر باقر صدام می کنین ولی به آقای فرومندی که مکه نرفته، حاج آقا می گین!» رزمنده ها زدند زیر خنده.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما