loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الهیات و تکامل داروینی (مجموعه مقالات)

ناشر امیرکبیر

نویسنده جمعی از نویسندگان

مترجم مهدی باقری | محمدصادق میرزایی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 298

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

تردیدی نیست که تکامل داروینی و نظریه انتخاب طبیعی داروین از مرز یک نظریه نوین زیست شناسی فراتر رفته و دیدگاه های فلسفی، کلامی، و دینی فراوانی را به همراه خود برانگیخته است دراین میان متالهان و ملحدان بیش از بقیه درباره این نظریه و مفروضات و تبعات آن سخن گفته اند. در حالی که آیتئیست ها در دو قرن اخیر بیشترین بهره برداری را از نظریه تکامل داروینی داشته اند، متالهان و خداباوران نیز در همسو کردن فرآیند تکامل زیستی با خداباوری استدلال های متنوعی مطرح کرده اند.

بیشتر مقالات این مجموعه از نویسندگان نام آوری است که در زمینه تکامل داروینی و نسبت آن با الهیات یا الحاد آثار متعددی نوشته اند. در چند مقاله به تردیدهای ناشی از این نظریه ضد خداباوری نیز پرداخته شده است. همچنین مقالاتی در این مجموعه دیده می شود که به طور مستقیم به مسئله تکامل داروینی نپرداخته است. اما دغدغه اصلی آن نوشته ها نیز سازگاری و یا ناسازگاری نظریه تکامل داروینی با نوعی خداباوری است. از این رو، محور اصلی مقالات این مجموعه تکامل داروینی و نسبت آن با خداناباوری و الحاد است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما