loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عقلانیت در روایتی زنانه؛ گفتمان غربی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 80280 10003022
170,000 161,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

عقل فصل ممیز انسان با سایر حیوانات و وجه مشترک میان همه انسان ها است. به واسطه عقل امکان استدلال و تدبیر امور و در نتیجه رشد و پیشرفت جوامع انسانی فراهم شده است.

اما معمولا زنان به بهانه احساسات مادرانه و مهرآمیزشان به نقصان عقل متهم شده اند و روشن است که نقصان عقل را می توان به منزله نقصان انسانیت تلقی کرد.

زنان در طول تاریخ با این بهانه از حوزه عمومی به حوزه خصوصی رانده شده اند و صدایشان در طراحی عقلانیت تمدن ساز جامعه بشری شنیده نشده است. در حالی که با یک استدلال می توان گفت اگر احساسات مهرآمیز زنانه با عقلانیت در تعارض باشد، احساسات قهرآمیز مردانه نیز در تقابل با عقلانیت قرار می گیرد. پس چگونه مردانگی همواره منطبق با عقلانیت توصیف شده، و زنانگی غیر عقلانی معرفی شده است؟

در کتاب «عقلانیت در روایتی زنانه» که اولین جلد از مجموعه چند جلدی عقلانیت در روایتی زنانه است، نسبت عقلانیت و زنانگی در نظریه های غربی مورد بررسی قرار می گیرد و به قلم مریم صانع پور از انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما