loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جوان ترین رهبر (زندگی داستانی شهید نواب صفوی)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده نادره عزیزی نیک

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 288

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب جوان ترین رهبر (زندگی داستانی شهید نواب صفوی)، نوشته نادره عزیزی نیک است و در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

نهایت عبودیت و بندگی حضرت حق، در عرفان اسلامی، آن است که قدم از قدم برنداری مگر برای رضای خدا و حتی مرگ را که سخت ترین مرحله ی زندگی دنیایی انسان است برای رضای خدا، با آغوش باز پذیرا شوی. برای کسی که در راه جلب رضایت خداوند مرگ را به جان خریده و در میسری گام می نهد که مرگ هر لحظه انتظار او را می کشد، چه وصفی را شاید و باید؟ آیا شجاع، جسور، متهور و... شایسته و بایسته ی این انسان پاکباز راه عشق است؟

جمعیت فدائیان اسلام به رهبری شهید حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی نواب صفوی جهت اقامه ی دین خدا و مقابله با انحرافات و کژی هایی که علیه دین به راه افتاده بود، بنیان نهاده شد. ریشه ی تشکل را می بایست در عزم نواب در راه اصلاح «احمد کسروی» دانست که در مقالات خود به امام جعفر صادق(ع) و مذهب شیعه هتاکی نموده بود.

نواب از عراق به ایران آمده و به بحث با وی پرداخت و آنگاه که او را اصلاح نا پذیر و هتاک و معاند تشخیص داد، جمعی از دوستان را جهت اعدام انقلابی وی بسیج کرد. این جمعیت تا آنجا پیش رفت که به بازو و دست راست مجتهد عالیقدر مرحوم آیت الله کاشانی تبدیل شده و نقش عمده و انکارناپذیری را در ملی شدن صنعت نفت ایفا نمود. حسن ختام این پاک بازی در راه عشق، جانبازی در راه عشق و شهادت بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما