loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پندها و عبرت ها از بناها و آثار تاریخی مصر - جلد اول

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب "پندها و عبرت ها از بناها و آثار تاریخی مصر"، یا به طور خلاصه خطط مقریزی با ترجمۀ مرحوم پرویز اتابکی اثری است که مدت ها جای آن در میان کتاب های فارسی خالی بود.

خطط علاوه بر آنکه اطلاعاتی جغرافیایی و تاریخی دربارۀ سرزمین کهن مصر به دست می دهد، زوایایی تاریک از گذشتۀ اسلام و تمدن اسلامی را نیز روشن می سازد. محقق فرانسوی، گاستون ویت، قریب به نیمی یا بیشتر از خطط را با مراجعه به بیست و اندی نسخه بدل تصحیح نموده است. حاصل کار این محقق را می توان در بخش تعلیقات سه مجلد نخست (هر مجلد شامل دو دفتر) یعنی تعلیقات دفترهای یک تا پایان دفتر شش و بخشی از دفتر هفت، یعنی نیمی از فصل دوازدهم این دفتر، مشاهده کرد. گاستون ویت تا همین جای این اثر را تصحیح کرده و از ادامۀ کار باز مانده است.

مرحوم اتابکی نیز این هفت دفتر را از نسخۀ خطط تصحیح گاستون ویت موجود در کتابخانۀ آستان قدس رضوی ترجمه کرده است. مترجم، همان گونه که در یادداشت هایش ذکر نموده، ترجمۀ دفترهای بعد یعنی دفترهای هشتم و نهم را با استفاده از نسخۀ خطط چاپ بولاق از سر گرفته (که بدون تعلیقات است)، اما با تأسف فراوان نتوانسته کار ترجمه را تا پایان کتاب به انجام برساند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما