loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقایسه ای میان تورات، انجیل، قرآن و علم

ویراست جدید

2.3 (3)

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده موریس بوکای

مترجم ذبیح الله دبیر

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 328

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 80553 10003022
136,000 122,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب مقایسه ای میان تورات، انجیل، قرآن و علم، نوشته موریس بوکای است و با ترجمه ذبیح الله دبیر توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است. موریس بوکای از طریق بررسی واقع‌بینانه متون، افکار دریافتی در باب عهد قدیم، انجیل‌ها و قرآن را با جست‌وجوی تشخیص آنچه در این مجموع متعلق به وحی است از آنچه خطا با تعبیرهای بشری می‌باشد دگرگون می‌سازد. بررسی‌اش با پرتو نوی کتاب‌های مقدس را روشن می نماید.

در پایان یک قرائت جذاب مومن را جلوی یک نکته اساسی عبارت از دوام وحی که از همان خدای یکتا با طرق بیان متفاوت در زمان سرچشمه می‌گیرد قرار می‌دهد و به این امر رهبری می‌نماید که دربارۀ عواملی که در زمان ما باید از لحاظ فکری، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان را متحد نه متفرق نمود غور کرد.

موریس بوکای که جراح است در موارد چندی موقعیتی داشته که توانسته نه فقط بدن‌ها بلکه روان‌ها را نیز بکاود. بدین نحو تحت تأثیر وجود دیانت اسلامی و نظر گاه‌های اسلام که اکثر غیرمسلمان نسبت به آن جاهلند قرار گرفت. در جست‌وجوی روشنایی‌هایی که مشکل است از طریق دیگر به دست آورد زبان عربی را آموخت و قرآن را مطالعه کرد. و از این به شگفت آمد که در قرآن سخنانی دربارۀ پدیده‌های طبیعی یافت که تنها معارف علمی جدید اجازه درک معنی آن‌ها را می‌دهند.
سپس او به مسئلۀ اصالت متون کتب مقدس ادیان توحیدی پرداخت و بالاخره در مورد «عهدین» اقدام به مواجهۀ بین آن و داده‌های علم نمود.
نتایج تمام این کاوش‌ها برای وحی یھودی ۔ مسیحی و برای قرآن در کتاب مقایسه ای میان تورات، انجیل، قرآن و علم درج گردیده‌اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما