loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ره، رهرو، رهبر: شخصیت امام خمینی (قدس سره)

برگرفته از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی

ناشر انقلاب اسلامی

نویسنده مهدی مطهری

سخنران سید علی خامنه ای

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 344

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 80559 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

به جرأت میتوان گفت، امام خامنه ‌ای (حفظه‌ الله ‌تعالی) به ابعاد شخصیتی و تربیتی حضرت امام (ره) بیشتر از ابعاد سیاسی ایشان پرداخته ‌اند. این یک تحلیل صرف نیست. لااقل از کمیت مطالب موجود در کتاب مرجع، و نیز در این مجموعه‌ شش جلدی مشاهده می ‌شود. مطلبی که به اهمیت آن در کیفیت نص بیانات رهبری در این عرصه می‌ توان پی برد:

«سیره‌ امام بزرگوار فقط بیان شخصیت یک انسان نیست، بلکه راهنمای عمل همه‌ ملت ایران و مسلمانان جهان است». (بیانات در مراسم سالگرد امام خمینی (قدس سره) 14/3/80)
بُعد دیگر اهمیت بررسی شخصیت امام که در کتاب اول این مجموعه به آن اشاره شده است؛ «وجود ارتباط بین خط امام (ره) و شخصیت امام (ره)» می ‌باشد. به گونه ‌ای که معظم ‌له همگان را به صورت مکرر به توجه به ابعاد مختلف سیره و شخصیت امام (ره) دعوت و بصورت مکرر اشاره می‌ نمایند:
«مکتب سیاسی امام نمیتواند از شخصیت امام جدا باشد». (بیانات در مراسم سالگرد امام خمینی (قدس سره) 14/3/81)
و در جای دیگر تصریح به اتصال لاینفکّ این دو از یکدیگر:
من میخواهم روی مکتب سیاسی امام تکیه کنم. مکتب سیاسی امام نمیتواند از شخصیت پُرجاذبه‌ امام جدا شود. (بیانات در مراسم سالگرد امام خمینی (قدس سره) 14/3/83)
به راستی این همه تاکید کمّی حضرت آقا در ارائه‌ ابعاد مختلف شخصیتی و معرفتی حضرت امام (قدس سره) برای چیست؟ این همه اصرار کیفی معظم‌ له در ایجاد «ارتباط بین خطّ امام و شخصیت امام» و یا در واقع تبیین وجود این ارتباط برای چیست؟
شاید بتوان پاسخ را در یک جمله خلاصه کرد: «آنانکه مدّعی خط امام هستند، باید شخصیتی امام گونه نیز داشته باشند.»
به عبارت دیگر در اهمیت کتاب اول: «شخصیت امام خمینی» باید گفت که رهبر معظّم انقلاب در بیانات و مکتوبات خویش شناخت «شخصیت امام» را بعنوان «پیشفرضی لازم» برای مسئله‌ «خطّ امام» در همه‌ ابعاد آن در نظر گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما