loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علوم بلاغی و زیبایی ‌شناختی قرآن 1

1 (2)

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده حسن خرقانی

ویراستار سعیدرضا علی عسگری

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 234

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 80629 10003022
87,000 82,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دانش بلاغت از علوم ارجمندی است که در فهم و تحلیل آیات از کارآمدترین ابزارهای تفسیر به ‌شمار می‌ آید.

کتاب «علوم بلاغی و زیبایی ‌شناختی قرآن - 1» با ترکیب بلاغت سنتی و جدید و به شیوه‌ ای کاربردی- تطبیقی علوم بلاغت را شناسانده و اثری است که افزون بر بلاغت، علوم قرآنی را نیز پوشش می ‌دهد.
در علم بیان (که از چگونگی بازگفتن یک مطلب به شیوه ‌های گوناگون سخن می‌ گوید) محورهای تشبیه، مجاز، استعاره و کنایه با کاربردهای قرآنی تحلیل و دو بحث تصویر هنری و استعاره ‌های مفهومی نیز شناسانده شده است.
در دانش معانی (که به شناسایی چگونگی احوال کلام با توجه به احوال مخاطبان و موقعیت‌ های گوناگون سخن می پردازد) انواع خبر و انشاء با اغراض بلاغی، هر کدام ضمن نمونه ‌هایی قرآنی ارائه شده و به احوال مسندٌ الیه، مسند و دیگر عناصر جمله از نظرِ ذکر و حذف، تعریف و تنکیر، اطلاق و تقیید و تقدیم و تأخیر پرداخته شده است. مواردی که هنجارگریزی صورت گرفته و کلام از مقتضای ظاهر حال خارج گشته است، اسرار بلاغی آن نیز واکاوی شده است. حصر و اختصاص، فصل و وصل، و ایجاز، اطناب و مساوات، از دیگر مباحثی است که شیوه‌ ها و کاربردهای آنها در قرآن دنبال شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما