loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یاماها

ناشر سوره مهر

نویسنده محبوبه حاجیان نژاد

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 286

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 80772 10003022
60,000 57,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

رمان «یاماها» در 31 فصل نوشته شده که هر فصل در قالب نامه‌​ای سرگشاده است که احمد برای محمد، برادر گمشده خود نوشته و از این طریق ماجراها و حوادث را روایت می‌​کند. شهر دامغان، ایستگاه گرمسار، روستای آهوان و دانشگاه تهران، مکان‌هایی است که حوادث در آن رخ می‌​دهند.

رمان «یاماها»، قصه جوانی روستایی به نام احمد را روایت می‌کند که در طغیان علیه بستر سنتی و بستری که خانواده‌اش در آن رشد کرده، خانه پدری را ترک کرده و خلاف میل پدرش که روحانی متعصبی​ است (معتقد است احمد باید راه او را در روحانیت ادامه دهد)، تصمیم به تحصیل در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه تهران می‌گیرد.

احمد با وجود تضادی که بین عقاید خود و باورهای دینی پدر روحانی‌​اش می​‌بیند، سخت تلاش می‌کند که پا روی عقاید و اصول اخلاقی خود نگذارد. این تلاش، او را در فراز و نشیب حوادث و ماجراها در دوراهی شک و یقین، حق و باطل، راست و دروغ قرار داده و داستان در بستر آن شکل می​‌گیرد.

تا به ‌حال برای شهیدی ناشناس اینطور گریه کرده‌ای؟ جوری که جانت از تمام دردها آزاد شود؟ جوری که همة چرکابه‌های درونت از راه چشم‌ها بیرون بزند؟ گریه‌ای که خشک و تر درونت را بسوزاند و تو را نو کند؟ محمد، انگار دارند تکه‌ای از جانم را با خودشان میبرند. دارم نزدیک می‌شوم به پدرم، مادرم، خواهرم، برادرم... آنقدر نزدیک که میتوانم دست‌هایم را بلند کنم و زیر تابوتش را لمس کنم... رگة نوری گرم و مطبوع از نوک انگشت‌هایم نشت میکند توی تنم و محمد چه حالی دارم؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما