loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بحران بالا می گیرد: روایت ناآرامی های مناطق کردنشین

(کردستان - کرمانشاه - آذربایجان غربی)

ناشر فاتحان

نویسنده جعفر شیرعلی نیا | یزدان کریمی

گردآورنده کتاب خانه فرهنگ و هنر سافیا

تعداد صفحات : 128

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

موضوع این کتاب، گزارشی از رویدادهای مناطق کردنشین از سال 1357 تا سال 1375 است. کتاب حاضر، دربردارنده بخش ها و سرفصل هایی از رویدادها و حوادث استان های کردستان، کرمانشاه، و آذربایجان غربی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 1375 است. نگارنده در این نوشتار پس از پرداختن به تاریخ و جغرافیای مناطق مورد بحث به مروری بر سیر حوادث منطقه پس از پیروزی انقلاب تا سال 64 که ضدانقلاب به طور کامل از مرزهای غربی بیرون رانده شد، داشته و در ادامه به معرفی فعالیت هایی که از آن زمان تا سال 75 برای تامین امنیت کامل منطقه انجام شد پرداخته است. وی در پایان اقدام به معرفی مختصر سه استان آذربایجان غربی، کردستان، و کرمانشاه نموده است.

بخشی از مقدمه کتاب:
فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا، به نمایندگان هیات ایرانی می گوید انقلاب شما انقلاب بزرگی بود و من عظمتش را می دانم. شما با آمریکایی ها جنگیدید و آن ها را از کشورتان بیرون کردید. اما برای من مهم تر این است که بدانم شما چه گونه امنیت کردستان را تامین کردید؟ این کار شما برای من از پیروزی انقلابتان مهم تر است. کاسترو خود با مبارزات جریکی به قدرت رسیده است و می داند سخت ترین کار برای هر حکومتی مبارزه با چریک هاست. آمریکا و شوروی هم در جنگ های چریکی ویتنام و افغانستان شکست خوردند. آن روزها در مناطق کردنشین نیروهای انقلاب - سپاه، ارتش، ژاندارمری، شهربانی، جهاد سازندگی و پیشمرگان مسلمان کرد - هم با ضد انقلاب می جنگیدند و هم با ارتش عراق. ارتش های کلاسیک جهان، زبان سخن گفتن با مردم را نمی دانند. در کردستان نیرویی می جنگید که مردم را از ضدانقلاب جدا می دانست. کردها را با خود هم راه کرد و با کمک آن ها امنیت را به منطقه برگرداند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما