loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ بحران: جستارهایی درباره نسبت فرهنگ و فاجعه

ناشر سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی

گردآورنده کتاب آرش حیدری

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 178

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در مقدمه این کتاب آمده است: پس از فاجعه سیل بهار 1398 در ایران، به ویژه در استان‌های لرستان، ایلام، خوزستان و فارس، و حواشی مدیریت آن، صاحب‌نظران را بر آن داشته است تا با در نظر گرفتن اهمیت و جایگاه فرهنگ در تمام جوانب زیست انسانی، موضوع فرهنگ و بحران را دستور کار خود قرار دهند.

تجربه نشان داده است که راهبرد‌های مقابله با بلایا و بحران‌های طبیعی و زیست‌محیطی در ایران، با کم‌ترین توجه به عناصر فرهنگی تدوین و اجرا می‌شود و همین بی‌توجهی، دامنه بحران‌ها را دوچندان می‌کند. در رابطه میان فرهنگ و بحران، باید به سه پرسش اساسی پاسخ داد: چگونه می‌توان سویه‌های مثبت فرهنگ را در راستای اثربخشی به فعالیت‌های مقابله با خطر‌های بحران‌ها تقویت کرد، چگونه می‌توان از تأثیرات منفیِ فرهنگ در این زمینه کاست و چگونه می‌توان راهبرد‌ها و اقدامات مقابله با خطر‌های بحران را با سویه‌های فرهنگی جامعه همسو ساخت؟

فاجعه و فرهنگ، بحران رسانه‌ای شده، سیل: خوشه‌های خشم و امید، افسون بحران تصویر استعمارگر در بحبوحه‌ی بحران، نهاد‌های مدنی: راهی برای مدیریت بحران، هلال‌احمر؛ نظام دانایی و رقبای جدید عناوین فصل‌های این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما