loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رجال تفسیری - جلد ششم

ناشر اسراء

نویسنده عبدالله جوادی آملی

تحقیق و تنظیم کتاب ابوطالب علی نژاد

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 664

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 80841 10003022
242,000 229,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب رجال تفسیری که اختصاص به شرح حال «راویان روایات تفسیری» دارد، در نوع خودش یک اثر علمی جدید محسوب می‌گردد، زیرا تاکنون اثر مستقلی در خصوص راویان تفسیری نوشته نشده است. معرفی اجمالی این اثر از این قرار است:

1) موضوع کتاب اختصاص به راویانی دارد که نام آن‌ها در اسناد روایات تفسیر «کنز الدقائق و بحر الغرائب» که یکی از مهم‌ترین تفاسیر روایی است، واقع گردیده است.

2) اسلامی راویان بعد از استخراج از اسناد روایات تفسیر کنزالدقائق بر اساس حروف تهجی (الفبایی) تنظیم گردیده است و شامل چندین جلد خواهد شد.

3) هر جلد مختصّ راویانی است.

4) دربارۀ هر یک از راویان به پنج محور پرداخته شده است: الف: بیوگرافی اجمالی راویان با بهره‌گیری از گزارش رجالیون و تحقیق در روایات راوی. ب:تعیین طبقه و عصر راوی و مصاحبت وی با معصوم (علیهم‌السلام). ج: معرفی استادان و شاگردان راوی. د: مشخص کردن مذهب و گرایش فکری راوی. ه:تبیین منزلت و جایگاه حدیثی راوی با استفاده از قرائن و نقد و بررسی آن‌‌‌‌‌‌‌ها.

5) در استفاده از کتب رجالی، تنها به رجال شیعه بسنده نشده است، بلکه از رجال اهل سّنت و دیدگاه رجالیّون آن‌‌‌‌‌‌‌ها نیز استفاده شده است.

6) ذیل هر عنوان تمام منابع شیعه و سّنی که نام راوی در آن‌‌‌‌‌‌‌ها ذکر شده معرفی شده است.

7) در معرفی و شناخت بیشتر راوی، تنها به گزارش رجالیّون بسنده نشده است، بلکه روایات وی از جهت کمّی وکیفی؛ و نیز استادان و شاگردان ایشان نیز مورد عنایت بوده است

کتاب رجال تفسیری با اشراف عبدالله جوادی آملی از انتشارات اسراء منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما