loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مرغ غریب عشق

1 (1)

ناشر سروش

نویسنده نصرالله قادری

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 296

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 80850 10003022
35,000 31,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«مرغ غریب عشق» تازه ‌ترین اثر نصرالله قادری با محوریت زندگی شهید مهدی شاه آبادی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

در این کتاب تمام روایت ‌ها از زبان خود شهید در یک بیداری که به خواب رفته و از جزیره مجنون و در لحظه شهادت شروع و تا تولد بیان می‌ شود. در واقع تمام لحظات زندگی، عشقی که شهید به «یوما»، مادر خود دارد، ازدواج، درس و ... را در بر می‌ گیرد. همه موارد بر اساس و بنیان تصویر پیش رفته و قابلیت ساخت فیلم را نیز دارد.

به گفته نویسنده کتاب «مرغ غریب عشق» نوع خاصی از رمان را ارائه می ‌کند. در این رمان عکس، دستخط، تصاویر، اسناد و ... به چشم می‌ خورد. این نوع از رمان شکل جدید است که در دهه اخیر در اروپا و آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است.

در واقع این سبک از رمان برای بیان زندگی اندیشمندان، بهترین قالب محسوب می‌ شود.

قادری برای نوشتن این کتاب از منابعی، چون کتاب‌ های درسی شهید، سخنرانی ‌ها، کتاب ‌های چاپ شده در خصوص شهید و همچنین 2 هزار صفحه مصاحبه با دوستان، آشنایان و نزدیکان شهید استفاده کرده است.

شهید آیت الله مهدی شاه آبادی از فعالان و مبارزان سیاسی پیش از انقلاب بود که برخی دروس حوزوی را در محضر امام خمینی (ره) فرا گرفت و بار‌ها در زمات طاغوت زندانی شد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نمایندگی از مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت؛ اما در عین حضور فعالانه و پرشور در خانه ملت، همواره از هر فرصتی برای حضور در جبهه ‌ها و روحیه دادن به رزمندگان استفاده می ‌کرد. شاه آبادی سرانجام در ششم اردیبهشت سال 1362 در جزیره مجنون به شهادت رسید.

گفتنی است «تنهاترین عاشق، عاشق‌ ترین تنها»، «حدیث آصف»، «شهد شوکران»، «امشب باید بمیریم» و «ناله ‌های عاشق» از دیگر آثار انتشار یافته این نویسنده و کارگردان تئاتر است.

قادری نویسندۀ کتاب، با اشاره به زبان مورد استفاده در کتاب گفت: در میانه راه، وقتی کتاب را به آقای شاه ‌آبادی دادم، ایشان در مشورت با بزرگان به این نتیجه رسیده بودند که زبان کتاب سخت است و برای عامه مناسب نیست و از من درخواست کردند که با زبان ساده ‌تری بیان کنم.



قادری ادامه داد: اما وقتی کتاب را به اعضای خانواده برای مطالعه دادند، نظرشان تغییر کرد و گفتند که با همین روال ادامه دهیم. حتی من به ایشان پیشنهاد دادم که کتاب را به روستای رستم‌ آباد و به مسجدی که شهید شاه ‌آبادی در آن نماز می ‌خواندند ببریم و بعد از نماز برای اهالی روستا بخوانیم. مخاطب رمان من عموم مردم هستند، رمان به گونه‌ ای شاعرانه و عاشقانه برای همۀ مخاطبین نوشته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما