loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه آثار استانیسلاوسکی (دوره سه جلدی)

5 (1)

ناشر سروش

نویسنده کنستانتین سرگیویچ استانیسلاوسکی

مترجم مهین اسکویی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 1852

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 80860 10003022
500,000 450,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آماده سازی هنرپیشه کتاب اول از مجموعۀ سه گانۀ آثار استانیسلاوسکی (1938 1863 م.) یکی از بزرگ ترین نظریه پردازان حوزۀ تئاتر معاصر است که انتشارات سروش ترجمۀ آن ها را عرضه کرده است. کتاب حاضر حاوی کشفیات تازه ای است که نویسنده در زمینۀ خلاقیت صحنه ای به دست آورده است. هر فصلی از این کتاب خواننده را به یک نتیجه گیری رهنمون می کند که خود منعکس کنندۀ یکی از واحدهای تفکّر استانیسلاوسکی است دربارۀ خلاقیت تئاتری: معلومات سطحی، هنر صحنه ای و حرفۀ صحنه ای، شرایط پیشنهادی، تخیّل، دقت یا توجّه صحنه ای، رهایی عضلات، قطعات و هدف ها، باور و احساس حقیقت، حافظۀ هیجانی، ارتباط، سازگاری و سایر عناصر، راه اندازهای زندگی روانی، خود احساس گری درونی، عمل سرتاسری، و غریزه در خود احساس گری صحنه ای هنرپیشه. امتیاز آثار استانیسلاوسکی در این است که ابداعات او در تئاتر نتیجۀ تفکر کل گرای او در عین توجّه به جزئیات هنر تئاتر است. او در این جلد از آثارش بیشتر به عناصر درونی ماننده توجه و تمرکز و دقت و حافظۀ هیجانی و تأکید دارد.

شخصیت سازی کتاب دوم از مجموعۀ سه گانۀ آثار استانیسلاوسکی (1938 186) م.(یکی از بزرگ ترین نظریه پردازان حوزۀ تئاتر معاصر است که انتشارات سروش ترجمۀ آن ها را عرضه کرده است.
کتاب حاضر حاوی کشفیات تازۀ استانیسلاوسکی در حوزۀ برون است؛ یعنی آشکارسازی آنچه در درون بازیگر می گذرد و هدایت و رهبری این احساسات.
او معتقد است که فهم و شعور و توانایی هنرمند بازیگر در انتخاب و ساختن قالب مناسب، یعنی دنیای برونی، مشخص می شود.
فصل های کتاب عبارت است از: به طرف تجسم، رشد گویایی های جسم، صدا و بیان، دورنمای هنرپیشه و نقش، ریتم، منطق و تداوم، منش (کاراکتر) داشتن، خودداری و تمامیت، جاذبه، جذابه و کشش صحن های، اخلاق و نظم، خوداحساس گری صحن های، و سه ضمیمه 1. مطالب متمم 2. موادی در مورد تعلیمات سیستم، و 3. برنامۀ آموزش و یادداشتی در مورد تربیت هنرپیشۀ تئاتر.

نقش آفرینی، کتاب سوم از مجموعۀ سه گانۀ آثار استانیسلاوسکی (1938ـ 1863 م.) یکی از بزرگ ترین نظریه پردازان حوزۀ تئاتر معاصر است که انتشارات سروش ترجمۀ آن ها را عرضه کرده است.
کتاب حاضر حاوی کشفیات تازۀ استانیسلاوسکی در فرایند ایجاد «سیمای صحنه ای» است. در این جلد گسترۀ وسیع کار کارگردان و هنرپیشه روی نمایشنامه و نقش تشریح شده است.
او در این جلد یکسره دربارۀ فرایند خلاقۀ ایجاد نمایش و نقش سخن می گوید: مرحلۀ شناخت، مرحلۀ تأثر، مرحلۀ تجسّم، کار روی نقش، آشنایی با نمایشنامه و نقش، ساختمان زندگی جسمانی نقش، توجیه متن، اهداف، هیجانات واقعی زندگی نمایشنامه و نقش، اهمیت اعمال جسمانی، شیوۀ جدید برخورد با نقش، شمای اعمال جسمانی، و ضمایم فصل های این کتاب را تشکیل می دهند.
استانیسلاوسکی در این کتاب به روش عینی خلاقیت ارج بسیار می نهد و عقیده دارد که «روش» هنرپیشه و کارگردان را با دانش عینی و مشخّص و شیوۀ کاربرد نظریۀ واقع گرایی صحنه ای و فعالیت عملی تئاتر مسلّح می سازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما