loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حیوانات پرماجرا

مجموعه کتاب های گردو 6

ناشر مهرسا

نویسنده دکتر شنن ام.مالَلی ، جان هافمن

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 64

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 80900 10003022
25,000 23,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«پیدا کردن تفاوت‌های بین دو تصویر» نوعی تمرینات مغزی هستند که انجام آن‌ها باعث بهبود عملکرد‌های مختلف مغزی از جمله «حافظه‌ی کاریِ دیداری» می‌شود. این عملکرد مغزی، کمک می‌کند تا بتوانیم اطلاعات تصویری محدودی را برای مدت‌زمان بسیار کوتاهی در ذهن به‌صورت فعال نگه داریم. زمانی که به یکی از تصاویر نگاه می‌کنیم و سپس به صفحه‌ی بعدی می‌رویم، حافظه‌ی کاریِ دیداری به ما کمک می‌کند تا اطلاعات مربوط به تصویر قبل را در ذهنمان نگه داریم و آن را با اطلاعات تصویری که در حال مشاهده‌ی آن هستیم، مقایسه کنیم و متوجه تفاوت‌های آن شویم. طی چنین فرایندی، قسمت‌هایی از مغز فعال می‌شود. جالب است بدانید هرگاه در طول روز کارهای زیر را انجام می‌دهید، همین قسمت‌های مغز فعال می‌شود:

1- زمانی که قبل از شروع یک آزمون در آخرین لحظات سعی می‌کنید نکات مهم را به خاطر بسپارید.
2- زمانی که سعی می‌کنید بلافاصله بعد از تماشای نحوه‌ی ساخت یک کاردستی، شبیه آن را درست کنید.
3- زمانی که سعی می‌کنید تصاویری را که در مدت‌زمان کوتاهی دیده‌اید، طراحی و رسم کنید.
4- زمانی که مشغول تماشای یک برنامه‌ی تلویزیونی هستید و مُدام سعی می‌کنید اتفاقاتی را که در طول فیلم رخ داده است، در ذهنتان مرور کنید.
5- زمانی که سعی می‌کنید حرف‌های مخاطب خود را که در حال بیان آن‌هاست، به خاطر بسپارید.
برای آن‌که بتوانید این عملکرد مغزی را در کودکان تقویت کنید، علاوه بر حل تمریناتِ پیدا کردن تفاوت‌ها، می‌توانید بازی «ببین و بگو» را انجام دهید. برای انجام این بازی، محیطی مانند اتاق کار، آشپزخانه، اتاق کودک، اتاق پذیرایی و... را انتخاب کنید. ترجیحاً بهتر است محیط‌هایی باشند که وسایل زیادی در آن‌ها قرار دارد. برای شروع، از کودکتان بخواهید تا در مدت‌زمان کوتاهی، حدوداً سی ثانیه، با دقت به محیطی که در آن هستید، نگاه کند و بکوشد وسایل و مکان آن‌ها را به ‌خاطر بسپارد. سپس از او بخواهید تا چشمانش را ببندد و سعی ‌کند هر آن‌چه را دیده‌ است، نام ببرد. می‌توانید بعداً در مورد مکان‌ قرارگیری وسایل نیز از او سؤال کنید. برای سخت‌تر کردن این بازی، می‌توانید از کودک بخواهید قبل از گفتن نام وسایل، از عدد 20 برعکس بشمارد تا به عدد 1 برسد و سپس شروع به یادآوری وسایل کند. جالب است بدانید عملکرد حافظه‌ی کاری را می‌توانیم با تکرار و مرور ذهنی تصاویری که دیده‌ایم، تقویت کنیم؛ مثلاً زمانی که یک فیلم تلویزیونی را می‌بینیم، می‌توانیم بعد از تماشای آن، صحنه‌های فیلم را با جزئیات برای خودمان مرور کنیم و یا بنویسیم. حتی می‌توانیم برای افراد دیگر تعریف کنیم. با این تمرینات، نه‌تنها به‌حافظه‌ی کاری، بلکه به حافظه‌ی بلند‌مدتمان نیز کمک می‌کنیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما