loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ریشه در اعماق

کتاب برتر 20 سال داستان نویسی در ادبیات دفاع مقدس

ناشر ملک اعظم

نویسنده ابراهیم حسن بیگی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 148

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 8092 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
6,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این داستان در زمره داستان های دفاع مقدس جای می گیرد. «ریشه در اعماق» حکایت جوان بلوچی است به نام شفی محمد یا شاپوک که در بمپور سیستان و بلوچستان زندگی می کند. پدرش فیض محمد، انسان زحمت کشی است که دو فرزند دارد. شفی و دختری به نام عایشه که افلیج است و پا ندارد. مادر خانواده نیز زنی فرتوت و نحیفی است که قسمت زندگی شان را سختی و بدبیاری می داند.

شفی محمد یا شاپوک که سنّی مذهب است در کتابخانه مسجد آل محمد کتابداری می کند و از طریق آشنایی با شریق و نطقی علاقمند به حضور در جبهه می شود. خانواده شفی به دلیل موقعیت و فرهنگ و آداب خاص منطقه، مخالف حضور وی در جبهه و حتی رفت و آمد با انقلابی ها هستند. به خصوص عموی او خان محمد که قاچاقچی و جزو اشرار منطقه است.

به هر صورت شفی محمد، که گفته است یاسر صدایش بزنند، بدون اجازه پدر و مادرش به جبهه می رود. آن جا از طریق یکی از فرماندهان با دختری به نام «بماه» که پدرش شهید شده ازدواج می کند و پس از 2 ماه با وجود مخالفت های جدی بماه، تکلیف خود را حضور در جبهه می بیند و راهی جنگ می شود. در یکی از عملیات ها موجی شده و ...

کتاب ریشه در اعماق نوشته ابراهیم حسن بیگی است و در انتشارات محراب قلم منتشر شده است. ریشه در اعماق برنده جوایز زیر شده است:
کتاب برگزیده‌ی دفاع مقدس از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در سال ١٣٧5
تقدیر و سپاس از سوی بنیاد جانبازان در سال ١٣٧5
کتاب برگزیده‌ی بیست سال داستان نویسی انقلاب اسلامی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ١٣٧٧
کتاب برتر بیست سال داستان نویسی در ادبیات پایداری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ١٣٧٩

صدای گریه مادر از گوشه کپر می‌آمد. پدر دوزانو کنار خانه نشسته بود و با گوشه سربندش چروکهای صورتش را پاک می‌کرد. شاید هم داشت گریه می‌کرد. سرش روی سینه‌اش بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما