loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آمار توصیفی در علوم تربیتی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر حاصل سالها تدریس نویسنده در مقاطع مختلف تحصیلی است و با دو هدف تدوین شده: نخست، آشنایی مخاطبان با مباحث آمار توصیفی و ایجاد توانایی برای بهره‌گیری از مفاهیم و روش‌های آمار توصیفی در سامان دادن، خلاصه کردن و توصیف اطلاعات به‌دست‌آمده و در نهایت انجام دادن پژوهش‌های توصیفی؛ و سپس، آشنایی با مفاهیم و روش‌های آمار توصیفی به منظور مطالعه و درک مفاهیم آماری مورد استفاده در منابع علمی و پژوهشی. نویسنده کوشیده است مباحث آمار توصیفی را با زبانی ساده و تا حد ممکن دور از عملیات ریاضی بیان کند. وی فرمول‌های آماری را ابتدا به صورت مفهومی همراه با مثال بیان کرده و سپس آنها را در قالب عملیاتی و محاسباتی همراه با تمرین نشان داده است. او برای ارائه مراحل مختلف محاسبات و درک بهتر و عمیق‌تر مطالب از نمونه‌های نسبتاً کم‌حجم‌تر استفاده کرده و همراه با روش‌های مفهومی و عملیاتی برای انجام دادن محاسبات، از نرم‌افزارهای آماری نیز کمک گرفته است.

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «آمار توصیفی» به ارزش 2 واحد تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما