loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه علم روان‌ شناسی (سمت)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 80984 10003022
100,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در ترکیب عبارت «فلسفه علم روان‌شناسی»، فلسفه با یک علم در ارتباط قرار گرفته است. نویسنده کوشیده است نخست تصوری هرچند مقدماتی از فلسفه، علم و رابطه آنها ارائه دهد؛ سپس در خصوص فلسفه علم و فلسفه علم روان‌شناسی تعریفی ارائه کرده است. از آنجا که فلسفه علم، به طور عمده با سه مقوله موضوع علم، روش علم و هدف علم سروکار دارد، ساختار اصلی این اثر نیز با نظر به این سه مقوله در روان‌شناسی، به بررسی موضوع، روش و هدف علم روان‌شناسی اختصاص یافته است. فلسفه علم روان‌شناسی نشان می‌دهد که هیچ نظریه‌ای یارای آن را نداشته است که همه واقعیت روان انسان را بنمایاند. هر نظریه‌ای به هنگام ظهور، خیالی گرانمایه به ارمغان می‌آورد که در نگاه نخست بسیار نویدبخش است. با این حال، وقتی آن نظریه تحقق می‌یابد و در گستره واقعیت انسان قرار می‌گیرد، علاوه بر قوّت‌ها، کاستی‌هایش نیز نمایان می‌شود. مطالعه این اثر که حاصل سال‌ها تحقیق و تدریس نویسنده است علاوه بر دانشجویان رشته روان‌شناسی به سایر علاقه‌مندان به این حوزه نیز توصیه می‌شود.

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته روان‌شناسی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «فلسفه علم روان‌شناسی» به ارزش 2 واحد تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما