loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چشم کارگردان: درس‌ نامه ‌ای جامع برای کارگردانان و بازیگران

هنر

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

آیا کلاسی که به آموزش نحوه اجرای تئاتر اختصاص دارد، ممکن است هم الهام‌بخش باشد و هم آموزنده؟ چشم کارگردان که کتابی است جامع درباره کارگردانی و بازیگری، به این پرسش پاسخ مثبت می‌دهد. به جرئت می‌توان گفت که دانشجویان آن را به عنوان منبعی شغلی و حرفه‌ای در تمام عمر حفظ خواهند کرد. با آنکه این کتاب رویکردی درون‌نگر و فردبنیان دارد، اما بر نیم قرن تجربه آموزش و کارگردانی استوار است. از نظر آهارت، تئاتر ابزار کارآمد و مؤثری است برای مواجهه زنده ملت‌ها با تاریخ و فرهنگ گذشته و حال، ارزش‌های معنوی، واقعیت‌ها و حقایق زندگی، و گسترش همه‌جانبه تفاهم و درک متقابل. در اینجا خواننده با کتابی درباره اجرای تئاتر مواجه است که او را با همه لایه‌های آفرینش تئاتر، تئاتری همواره به یادماندنی، درگیر می‌کند. کتاب چشم کارگردان چیزی بیش از چگونگی کار کارگردان است، چرا که در عین حال روایتی است درباره نحوه کاوشگری و انکشاف هنری. از نظر تجربی به ما می‌آموزد که چگونه تخیل‌های لَخت و سنگین را در یک گروهِ سرزنده و کاملاً درگیر به حرکت و پویش واداریم. این کتاب درسنامه جامعی است برای استفاده در تمامی سطوح آموزشی، شامل هفت فصل، به همراه چکیده و تمرین‌های مربوط، و تمامی دانشجویان کارگردانی و بازیگری آن را سودمند و قابل اقتباس خواهند یافت. نیز آن را به همه مربیان و استادان برجسته تئاتر، به عنوان متنی که همیشه در انتظارش بودند، توصیه می‌کنیم.

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته کارگردانی در مقطع کارشناسی به عنوان یکی از منابع اصلی درس «مبانی کارگردانی 1 و 2» و «تحلیل نمایش 1 و 2» هرکدام به ارزش 2 واحد ترجمه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما