loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مصرف و سبک زندگی

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده محمد فاضلی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 235

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 81150 10003022
25,000 23,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «مصرف و سبک زندگی» تلاشی از محمد فاضلی برای آشناسازی با مفهوم دقیق سبک زندگی است. این کتاب در هفت فصل تدوین شده است، نویسنده در فصل اول به بررسی بینش‌ های نظری درباره مصرف می‌ پردازد. فصل دوم به مفهوم سبک زندگی اختصاص یافته است. در این فصل چگونگی ایجاد نیاز به طرح کردن مفهومی جدید بررسی ‌شده و پس از بررسی و نقد دیدگاه‌ های موجود درباره تعریف سبک زندگی، تعریفی از این مفهوم ارائه شده است. فصل سوم به موضوع «منشأ سبک زندگی» می‌ پردازد. تأثیر طبقه و عوامل اقتصادی، ارزش ‌ها و تحول ارزشی، تحصیلات، جنسیت، سن و دوره عمر، شغل و فرهنگ شغلی، سرمایه فرهنگی، سرمایه اجتماعی، دین و برخی عوامل دیگر بر شکل ‌گیری سبک زندگی مورد بررسی قرار گرفته است. فصل چهارم به بررسی «کارکرد و پیامد سبک زندگی» می‌ پردازد. فصل پنجم به بررسی روش‌ شناسی تحلیل زندگی اختصاص یافته است. در فصل ششم، برخی کاربردهای تحلیل سبک زندگی با ارجاع به مجموعه ‌ای از پژوهش‌ های انجام شده تشریح ‌شده است. فصل هفتم که عنوان نتیجه ‌گیری را نیز بر خود دارد،‌ ابتدا به یک چالش اساسی مطالعات سبک زندگی یعنی مدعیات نظری این مفهوم می‌ پردازد. آن ‌گاه در بخش دوم، نقدهای وارد بر مفهوم و تحلیل سبک زندگی تشریح ‌شده است. سومین بخش از فصل هفتم به ارائه ایده‌ هایی برای پژوهش در ایران بر مبنای مفهوم سبک زندگی اختصاص یافته است. آخرین بخش از این فصل نیز تصویری از یافته ‌های کتاب و نواقص آن ترسیم می‌ کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما