loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر نظریه اخلاق هنجاری و فرااخلاق معاصر

ناشر آن سو

نویسنده کریستین میلر

مترجم محسن اسلامی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 100

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

ادبیات معاصر فلسفهٔ اخلاق در زبان فارسی نوپا است. هنوز آثار تألیفی قابل توجهی ادبیات این رشته را در زبان فارسی متحول نکرده است، و هنوز اغلب آثاری که ترجمه می شوند عمومی و آموزشی هستند.
این همه دست به دست یکدیگر داده تا ادبیات فلسفهٔ اخلاق در زبان فارسی از دورهٔ نوخاستگی خارج نشود و ما همچنان خود را نیازمند آثاری عمومی و آموزشی که اغلب ترجمه یا بیش و کم تألیف می‌شوند ببینیم.
در شرایطی که پیش رو است، به نظر می‌رسد، پسندیده‌ترین کار برای مترجمان یا مؤلفانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، پرهیز از انتشار آثار کم مایه یا میان مایه‌ای که بدیل‌هایی در زبان فارسی دارند و تلاش برای پر کردن خلاءها و حرکت به‌سوی خلق یا ترجمهٔ آثاری عمیق‌تر و جدی‌تر در این زمینه است.

آنچه پیش‌رو دارید اثری است کوتاه اما کارآمد برای دست‌یابی به چشم‌اندازی کلی به مسائل و مباحث جاری در فلسفهٔ اخلاق معاصر.
نویسنده تلاش کرده است در کوتاه‌ترین شکل ممکن نموداری مناسب از وضعیت جاری مباحث در اخلاق هنجاری و فرااخلاق ترسیم کند.
طبقه‌بندی و ارجاع‌های مناسب مخاطب را آماده می‌سازد تا با پایان مطالعهٔ این اثر بتواند درکی درخور از نوشته‌های تخصصی‌تر و مبسوط‌تر پیدا کند.
از نکات متمایز این متن پرداختن به موضوعاتی است که اگرچه بخش‌هایی مهم از فلسفهٔ اخلاق معاصر محسوب می‌شوند، کمتر در زبان فارسی انعکاس یافته‌اند.

کوتاهی و در عین حال جامعیت نسبی این اثر امکانی را برای مدرسان فلسفهٔ اخلاق فراهم می‌کند تا با مبنا قرار دادن این متن در کنار برخی مقاله‌های کلاسیک بتوانند در خلال یک نیم‌سال تحصیلی به مباحث اساسی این حوزه بپردازند.
در نهایت، با توجه به رویکرد نویسنده، بدیهی است در این اثر جملهٔ مباحث ناظر به فضای فلسفهٔ انگلیسی‌زبان موسوم به فلسفهٔ تحلیلی مطرح شده است و فضاهای دیگر فلسفی که در آن ها خط سیر مباحث روندهای دیگری دارند در این اثر مدخلیتی ندارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما